HELLAS VERSTERKT ZICH MET HONGAAR RICHARD WERNER

Den Haag – De handballers van Hellas hebben zich kunnen versterken met de Hongaar Richard Werner. De 30-jarige cirkelloper is met zijn vrouw in Den Haag komen wonen en heeft zich aangemeld bij de Haagse vereniging. Manager Peter Schuit: ,,Een degelijke en sterke handballer. Zeker een aanwinst voor ons.

Werner speelde in Hongarije bij Szentendrei KC en is inmiddels aan de selectie van trainer/coach Nico Stet toegevoegd. Schuit: ,,Hij spreekt alleen nog geen Nederlands. Het is dus even wat lastig in de groep met het taalprobleem, maar dat komt wel goed.”

Hellas is, samen met Tachos Waalwijk, kandidaat voor de titel in de eerste divisie. Coach Stet: ,,Een ervaren speler als Werner kunnen we goed gebruiken in de strijd om de titel. Hij zal alleen nog moeten worden ingepast in ons spelsysteem. Wij handballen in Nederland en vooral ook bij Hellas nu eenmaal anders dan in Hongarije.”

Hellas staat weliswaar bekend om de sterke eigen jeugdopleiding, maar een enkele buitenlander is volgens Stet van harte welkom. Vooral nu de Haagse club een aantal basisspelers moet missen. Wessel Kuiper ontbreekt voorlopig nog vanwege een gebroken enkel en de andere schutter, Kevin Kersten, moet waarschijnlijk binnenkort toch worden geopereerd aan zijn onwillige schouder.

In de eerste competitiewedstrijd tegen Volendam bracht coach Stet in de tweede helft een sterk verjongde opbouwrij binnen de lijnen. Tim Meijer, Wessel Coster en Jordy Langereis kregen de kans en bekroonden hun optreden met een serie doelpunten. Stet: ,,Wat de talentvolle jeugd betreft, hoeven we niet bang te zijn. Er zit voldoende potentie in deze selectie om regelmatig door te wisselen. Als het wedstrijdverloop het toelaat, wil ik deze jonkies af en toe inzetten om ze alvast te laten wennen aan dit niveau. Zaterdag tegen BEVO (21.00 uur, Laan van Poot) kan Hellas ook niet beschikken over cirkelspeler Samir Benghanem en ‘alleskunner’ Daan Kulker.

AD/HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

GOED GEVOEL BIJ HELLAS