HELLAS-VROUWEN VERDIENEN MEER

De handbalsters van Hellas speelden in Amsterdam een sterke wedstrijd tegen Succes/VOC. Met het 24-24 gelijkspel kwam de Haagse ploeg er bekaaid vanaf.

Na de 11-12 ruststand kwam de ploeg van coach Fred Michielsen halverwege op 18-21. ,,Een paar onfortuinlijke arbitrale beslissingen brachten VOC terug in de strijd. Dat was jammer en onverdiend,” aldus Michielsen die Lisette Moelker na haar schouderrevalidatie weer de eerste speelminuten kon laten maken.

EVELIEN GROB NAAR DUITSLAND

De keepster van de handbalvrouwen van Hellas, Evelien Grob, komt volgend seizoen uit voor het Duitse Koblenz/Weibern. De 21-jarige Grob, die ook deel uitmaakt van de Handbal Academie, had al bekend gemaakt te zullen vertrekken bij Hellas. Haar keuze is gevallen op Koblenz. ,,Voor mijn carrière is het goed in een grote buitenlandse competitie te spelen. Duitsland is daarvoor ideaal.”

ANA PAVKOVIC WEG BIJ HELLAS

Handbalster Ana Pavkovic verlaat Hellas aan het einde van het seizoen. De linkshandige hoekspeelster van de Haagse eredivisieclub heeft een contract getekend bij landskampioen Secodak/Dalfsen. Het Jong Oranjetalent kwam in 2010 naar Hellas.  Manager Henk Baggerman: ,,Jammer dat ze weg gaat, maar we wisten dat zij zou kiezen voor een profcarrière in het buitenland. Dalfsen is de eerste stap op die weg.”

AD/HC/PL

STERKE START HELLAS-MANNEN