HELLAS ZONDER LISETTE MOELKER IN HALVE FINALE BEKER

Den Haag – De handbalsters van Hellas moeten het vanavond in de halve finale van de nationale beker doen zonder Lisette Moelker. De linkerhoekspeelster heeft zo veel last van haar schouder dat zij niet inzetbaar is. Hellas ontvangt om 20.30 uur aan de Laan van Poot regerend landskampioen Dalfsen.

Trainer/coach Erik van der Wel betreurt het ontbreken van zijn basisspeelster in het zo belangrijke bekerduel. ,,Maar het is niet verantwoord om haar te laten spelen. Lisette moet per direct stoppen. Haar schouder herstelt niet goed en dan is het niet verstandig  om nog door te gaan tot het einde van het seizoen.”

Tegenover het wegvallen van Moelker staat de terugkeer van schutter Marisha van der Geest. Van der Wel: ,,Zij is weer zodanig hersteld, dat ze speelminuten kan maken.”

Ook het jeugdig talent Shantella Smid, die de laatste weken zo sterk speelde in de hoofdmacht van Hellas, is weer inzetbaar. Van der Wel: ,,Zij kwam met knieklachten terug van een stage met Jong Oranje. Daarom was zij tegen E&O niet inzetbaar. Maar nu is ze voldoende hersteld voor de bekerwedstrijd.”

Van der Wel en zijn vrouwen onderkennen het belang van deze halve finale van de beker. De kansen op een finaleplaats voor de landstitel zijn verkeken. ,,Dus dit is voor ons nog de enige kans om een hoofdprijs te halen. Twee wedstrijden en dan zijn we er. Wij hebben het voordeel van een thuiswedstrijd. Vooral bij een doordeweekse wedstrijd is dat van groot belang. De laatste wedstrijd in Dalfsen hebben wij dramatisch slecht gepresteerd. We hebben dus wat goed te maken. Dalfsen heeft een sterke ploeg, maar als wij volledig bij de les zijn hebben we een kans. Winnen we deze halve finale, dan wordt de finale relatief makkelijker. Dalfsen is de zwaarste hindernis die we moeten nemen.”

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

HAGENAAR RAVENSBERGEN UITBLINKER JONG ORANJE