HEREN HELLAS LATEN HET LIGGEN TEGEN E&O

De handbalheren van Hellas liepen afgelopen zaterdagavond tegen een onnodige nederlaag aan. De ploeg speelde prima, knokte hard en bleef makkelijk in het spoor van E&O. Na een ruststand van 9-11 in het voordeel van E&O lukte het de ploeg pas na 8 minuten pas het eerste doelpunt te maken. De stand was toen al opgelopen tot 9-16. En hoe hard de ploeg ook knokte, in het restant van de tweede helft werd dit verschil niet meer overbrugd en gingen de punten mee naar Emmen: 18-20.

Het lukt de heren van Helllas maar niet om uit hun schulp te komen en wedstrijden in winst om te zetten. Zaterdag speelden ze magertjes gelijk tegen Hercules (19-19) en zaterdag werd het 18-20 tegen E&O. De verdediging van de Hagenaars staat behoorlijk goed. En dat gecombineerd met een zaterdag uitstekend keepende Jeroen van ‘t Hart maakt dat de ploeg ‘slechts’ 20 doelpunten tegen kreeg. De doelpuntenproductie aan Haagse zijde is echter onvoldoende om dit goede verdedigende werk te belonen. Het kostte de ploeg veel moeite om aanvallend een vuist te maken. Er zijn mooie combinaties, snel aanvallend spel, maar de rust en scherpte om dat om te zetten in doelpunten zijn afwezig. Hierdoor maakt de ploeg het zich elke week weer moeilijk om een wedstrijd in winst om te zetten.

Vizier
Zo ook afgelopen zaterdagavond. Verdedigend stak het goed in elkaar. E&O is een jonge ploeg met twee dragende kracht; de sterke cirkelloper, Sjoerd Boonstra, en de opbouwer, Jan Josef. De Hellas defensie had deze twee spelers goed in het vizier en zorgde ervoor dat de ploeg uit Emmen slechts 11 maal tot scoren kon komen in de eerste helft. Een prima prestatie. Aanvallend was het van Haagse zijde minder overtuigend. De kansen werden wel gecreëerd, maar de afronding miste vervolgens op momenten de precisie. Dit leidde tot een ruststand van 9-11 in het voordeel van E&O.

Zwak
Hellas kwam vervolgens ronduit zwak uit de kleedkamer. Het lukte de ploeg pas na 8 minuten om te scoren. Er stond toen al 9-16 op het scorebord en was het verschil gemaakt. E&O drukte door naar 11-18 en daarmee leek de wedstrijd na 15 minuten gestreden. Het sierde de Haagse ploeg dat het toen de rug rechtte en met vereende krachten de achtervolging inzette. Vanuit een goede verdediging en met een sterke Jeroen van ‘t Hart in de goal kwam men puntje voor puntje terug tot 18-19. E&O wankelde even, maar verzaakte niet. Daar waar E&O scoorde, maakte Hellas technische foutjes waardoor er balverlies werd geleden. Zo werd het 18-20 en was het E&O dat de punten pakte en Hellas met lege handen achter liet.

Moed
Aan Haagse zijde houdt men de moed erin. Het spel wordt beter en vanuit een sterke verdediging zal men op zoek blijven gaan naar de punten. De ploeg kan vertrouwen putten uit het vertoonde spel, maar zal uiteindelijk zelf het vertrouwen moeten vinden zodat elke bal er gewoon ingaat. Aan de Laan van Poot geloven ze erin dat het harde werken uiteindelijk beloond zal worden. Het is aan de ploeg om dat te bewijzen.

Doelpunten: Kevin Hendriks (3), Kevin Kersten (4), Loek van Bergen en Henegouwen (2), Semmy Stigter (3), Wessel Coster (4), Wessel de Groene (2)

Haagse Topsport

HELLAS VROUWEN MOEIZAAM NAAR GELIJKSPEL
HELLAS COACH NESO SAPONJIC “ONE FOR ALL AND ALL FOR ONE”