INTERIMDUO MICHIELSEN/AGTERBERG BLIJFT BIJ HELLAS

Den Haag – Fred Michielsen zal ook komend seizoen de handbalvrouwen van Hellas onder zijn hoede hebben. Samen met Bas Agterberg neemt hij de training en de coaching van de selectie van de eredivisieclub voor zijn rekening. Na het ontslag van Erik van der Wel, eind vorig jaar, hadden Michielsen en Agterberg al tijdelijk de technische leiding op zich genomen.

De 45-jarige Michielsen is afkomstig uit Breda en in het dagelijks leven werkzaam als Teamleider Anesthesie en Recovery in het Amphiaziekenhuis in Breda. Hij was eerder trainer van Internos in Etten-Leur en Venus/Nieuwegein voordat hij aan het begin van dit seizoen co-trainer werd van Erik van der Wel. Michielsen is tevens trainer aan de Handbal Academie en van de afdelingsselectie Brabant.

Bas Agterberg was actief handballer in de eredivisie bij Hellas en Quintus. Bij beide clubs was hij ook jeugdtrainer. In het dagelijks leven is hij docent lichamelijke opvoeding. Het duo heeft veel vertrouwen in de ontwikkeling van het jeugdige Hellas. ,,We hebben dit seizoen veel pech gehad met blessures, maar ondanks die tegenvallers is er heel behoorlijk gepresteerd. We hebben de kampioenspoule gehaald. Naast de wat meer ervaren speelsters is er ook het nodige talent binnen de club. We zien genoeg mogelijkheden om met Hellas verder te bouwen aan een ploeg die weer kan gaan meedraaien in de top van de Nederlandse competitie.”

Manager Henk Baggerman is verheugd, dat hij in dit stadium het tweetal al heeft kunnen vastleggen. ,,De afgelopen periode is gebleken, dat het goed klikt met de ploeg. Wij hebben er dus alles aan gedaan om die samenwerking te kunnen voortzetten. Eigenlijk waren we er al vrij snel uit. Met de zekerheid van Fred en Bas als trainers kunnen we aan de slag om nieuwe speelsters aan te trekken.”

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

Drie secretaris/tijdwaarnemers nodig voor komende zondag
UBBO STARRENBURG ACHT KEER RAAK