Jaap en Mary Visscher 50 jaar getrouwd

visscher1Op zaterdagochtend 21 november jl. was er dubbel feest aan de Laan van Poot. Sinterklaas bezocht de jongste jeugd in de lounge, terwijl in de clubtent het 50 jarig bruidspaar Jaap en Mary Visscher werd opgewacht door oud teamgenoten van Hellas en Operatie’55. Door hun drie kinderen was een dag gepland die de naam ‘memory lane’ mocht dragen. Startend aan de Patrijslaan waar zij elkaar ontmoet hebben, via Hellas (koffie en taart) waar zij elkaar kenden van het 11-handbal, naar HBS (lunch), waar Jaap onder meer voorzitter is geweest, naar de plek waar zij met de kinderen gewoond hebben (borrel en diner). Een mooie dag, waar wij vanuit Hellas een bijdrage aan mochten leveren.

Jaap is dus geen onbekende aan de Laan van Poot. Hij was een goede 11-handbalspeler die bij Operatie’55 handbalde, maar, toen Operatie in 1970 ophield visscher2te bestaan, de overstap naar Hellas heeft gemaakt. Daar speelde hij nog met de sterspelers van toen: John Zuidema, Dolf Rutjes, Peter van Duursen, gebroeders van Blitterswijk, Tom de Fouw. Maar ook teamgenoten van Operatie’55 maakten de overstap naar Hellas: Rene Brienen, Fred Overkleeft en de broers Helmert en Rinus Botterman kunnen niet ongenoemd blijven. Zowel met Operatie’55 als met Hellas is Jaap landskampioen geworden. Meest bijzondere landskampioenschap was in 1963; Operatie ‘55 werd landskampioen na loting (!); tegenstander ESCA is daar tot op de dag van vandaag nog teleurgesteld over. Overigens liet Jaap zich ook niet onbetuigd in de sportwereld. Jaap is oprichter van de LOOT-scholen (denk aan Segbroek sportplan) en van het Olympisch Steunpunt Regio Den Haag. Hij doceerde zelf Nederlands. Mary kwam uit Amsterdam, speelde daar ook 11-handbal, maar verkaste uiteindelijk naar Den Haag, waar zij werkte als gymjuf en speelde bij Hygiea, dat ook aan de Laan van Poot speelde. Veel van de oud-teamgenoten van Jaap komen nog jaarlijks bij elkaar en elk lustrum vieren ze met een goed diner. Wij hebben gevraagd of ze het volgende diner aan de Laan van Poot willen houden, dat houdt de band met de club in stand.

Het was een genoegen om deze twee toppers welkom te mogen heten op deze bijzondere dag. De band met de teamgenoten was onverkort groot, en het gezin straalde plezier uit, waardoor wij niet anders konden dan concluderen: ‘sport verbroedert, het huwelijk verbindt’ ….Jaap en Mary leveren daar met heel hun vriendenkring het levende bewijs van !

Reminder: 12 december FEEST !!
Rentree Karim Tamim bij Hellas