KEVIN: ‘HET WAS VOOR MIJ EN HET TEAM EEN HEEL GOED JAAR’

Kevin Pronk, één van de talentrijke jongeren van het Haagse Hellas, kan eigenlijk niet zonder zijn geliefde handbalsport. Maar ook hij ontkomt nog even niet aan de specifieke beperkingen die samenhangen met het Coronavirus.

,,Ik mis het handbal heel erg. Ik kan nu helemaal niks doen en dat vind ik vreselijk. Normaal kon ik altijd lekker veel trainen. Door de maatregelen kan ik ook mijn vrienden niet zien en het gemis van al die sociale contacten vind ik ook heel jammer. Ik hoop, dat het allemaal snel voorbij is en dat we weer met z’n allen aan de slag kunnen.”

In de tussentijd houdt de midopbouwer, die afgelopen seizoen zo nadrukkelijk doorbrak bij Hellas, zich zo veel als mogelijk is in conditie.
,,Ik blijf fit door een aantal keer per week te gaan hardlopen en thuis oefeningen te doen. Daarnaast heb ik regelmatig meegetraind met de A-jeugd, omdat ik zelf nog in die leeftijdsgroep zit. Mijn trainingen zijn dus vooral gericht op conditie en een beetje kracht. Wat mijn studie betreft, heb ik de laatste weken nog moeten leren voor mijn herkansingen om mijn 5-Havo op het Segbroek College te halen. Dat is voorbij en nu doe ik niet zo veel meer. De verveling slaat eerlijk gezegd wel toe”, aldus de 18-jarige jongeling.

UITBLINKER
Mede door de blessure van spelbepaler Loek van Bergen en Henegouwen kon Kevin Pronk zich het afgelopen seizoen opvallend manifesteren in de hoofdmacht van Hellas. Niet zelden blonk hij uit met flitsende acties, trefzekere schoten en met het subtiel aanspelen van zijn ploeggenoten.
,,Vorig seizoen was voor mij persoonlijk een heel goed jaar. Ik heb van de trainer Fernando Nunes heel veel kansen gekregen om mij te laten zien. Daar ben ik erg blij mee. Ook als team vind ik, dat we heel goed hebben gepresteerd. We waren spelers krijtgeraakt en hadden de nodige blessures, maar toch hebben wij tot de laatste paar wedstrijden mee gestreden voor de eerste plek. Daar mogen we trots op zijn.”

Met verlangen kijkt Pronk dan ook uit naar het nieuwe seizoen. Hij hoopt, dat hij dan weer van grote waarde kan zijn voor zijn ploeg.

GOEDE VERHALEN
,,Ik verwacht, dat we komend seizoen hetzelfde kunnen laten zien en weer kunnen meedoen voor de eerste paar plekken. Het grootste deel van het team blijft en als we er nog een paar spelers bij kunnen krijgen, hebben we een sterk team. Ik vind het heel jammer, dat Fernando weg gaat. Ik kon nog veel van hem leren en ik ga hem erg missen. De nieuwe trainer Maarten Roestenburg ken ik niet. Ik heb hem wel een paar keer zien coachen, maar voor de rest weet ik het niet. Ik heb wel goede verhalen over hem gehoord, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.”

Over zijn toekomst wil Kevin Pronk nog niet te veel nadenken. Gelet op zijn kwaliteiten kan hij uitgroeien tot een speler van niveau.

,,Ik heb wel ambities, maar ik wil sowieso eerst nog een aantal jaren bij Hellas blijven. Over een paar jaar kijk ik wel wat ik verder ga doen. Of ik bij Hellas blijf of naar een andere club ga als er interesse is. Dat komt allemaal wel. Ik wil eerst met Hellas komend seizoen weer meedoen in de top van de eredivisie. Daar richt ik me voorlopig op.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

PAUL VAN DIJK WIL DAMESTAK HELLAS NAAR HOGER NIVEAU TILLEN
WAT DOET WESSEL COSTER IN DE CORONA PERIODE?