KLAAR VOOR DE SUPERCUP

CELINE MICHIELSEN VAN HELLAS NIET BANG VOOR DALFSEN

Den Haag – Het heeft nogal wat voeten in de aarde gehad, maar de Supercup  wordt dan toch gespeeld. De handbalsters van Hellas, verliezend bekerfinalist, nemen het zondag op tegen landskampioen Dalfsen. Niet op neutraal terrein, maar in de thuishal van Dalfsen. Celine Michielsen, sterkhouder van Hellas, is daar niet blij mee.

De pas 19-jarige Michielsen is niet bang uitgevallen. Het feit, dat de strijd om de Supercup in het hol van de leeuw moet worden uitgevochten, boezemt haar niet veel angst in.

,,Maar leuk is het niet,” geeft zij eerlijk toe. ,,Wij hadden ook liever in bijvoorbeeld Almere gespeeld zoals vorig jaar. Maar ja, Dalfsen had als landskampioen en bekerwinnaar de eerste keus om het te organiseren. De Supercup zou eerst niet doorgaan. Hellas heeft toen voorgesteld om de wedstrijd bij ons in Den Haag te spelen. Goed voor het handbal in de regio. Maar Dalfsen wilde dat niet en heeft besloten om het dan zelf maar te organiseren.”

Celine Michielsen behoort in de nog prille competitie tot de wekelijkse uitblinksters bij Hellas. ,,Ik ben na mijn blessure gelukkig weer terug op mijn oude niveau,” zegt ze opgewekt. ,,Ik zit lekker in mijn vel en heb nergens last van. Kan vrijuit spelen en dat is voor mij heel belangrijk. Hopelijk kan ik die vorm ook tegen Dalfsen vasthouden.”

De van oorsprong Brabantse, bezig aan haar tweede seizoen bij Hellas, geldt als een groot talent. Zij maakt deel uit van de Handbal Academie op Papendal. Naast het handballen is zij bezig aan haar laatste studiejaar voor onderwijsassistente. Zij maakt deel uit van Jong Oranje, dat onlangs nog knap zesde werd tijdens het EK in Denemarken. Al op haar elfde jaar speelde Michielsen voor de afdelingsselectie Brabant. Tijdens het EK onder 17 jaar werd zij uitgeroepen tot de beste cirkelloopster. Ze begon bij Handbal Breda (nu United) en kwam via Internos Etten-Leur en Nieuwegein naar Hellas. Vader Fred Michielsen was steeds haar oefenmeester en is ook bij Hellas weer haar trainer/coach. ,,Maar ik zie hem niet als vader maar als trainer tijdens de wedstrijden,” zegt ze lachend.

Michielsen, gezegend met veel technische en tactische kwaliteiten, zal in de nabije toekomst zeker uitgroeien tot een vaste waarde in de nationale A-ploeg. Net als voor zoveel andere Nederlandse toptalenten lonkt ook voor haar het buitenlandse avontuur. ,,Ja, dat wil ik later graag, maar daar maak ik me nu nog niet druk om,” zegt ze relativerend. ,,Ik wil eerst mijn studie goed afronden. Dan kijk ik weer verder. Ik heb het erg naar mijn zin bij Hellas. Ik kan in de Nederlandse competitie nog veel leren.”

Na de knappe overwinningen met Hellas op de titelkandidaten VOC en DOS richt Celine Michielsen zich met haar teamgenoten eerst op de krachtmeting met Dalfsen. ,,We willen graag die Supercup winnen, maar het wordt ontzettend zwaar. Dalfsen heeft een sterke ploeg met veel ervaring. In de Nederlandse competitie zijn ze oppermachtig. Ze hebben afgelopen weekend een tik gekregen door de zware nederlagen tijdens de Champions League. Daar balen zij van en dat kan nog doorwerken. Maar het kan ze natuurlijk ook een extra stimulans geven om dat rot gevoel van zich af te spelen. Wij gaan er in elk geval het beste van maken. Als we een goed resultaat boeken, geeft dat extra vertrouwen voor de rest van de competitie.”

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

Zaalschema 2013-2014