Laatste duel Hellas in teken van afscheid

De handbalsters van AJSports/Hellas wonnen in Wateringen de laatste wedstrijd van dit seizoen met 24-28 van het al gedegradeerde Veneco/Velo. De Haagse ploeg handhaaft zich daarmee in de eerste divisie na een moeizaam verlopen competitie.

Ook de streekderby tussen Velo en Hellas blonk niet uit door aantrekkelijk handbal. Er werd hard gewerkt door beide teams, maar de technische hoogstandjes waren schaars.

Bij Hellas stond deze laatste wedstrijd in het teken van afscheid nemen. Trainer Joris Witjens, keepster Willienne van der Plas en speelster Babette van Arem keren om uiteenlopende redenen komend seizoen niet meer terug in de Haagse ploeg.

Witjens wordt volgend seizoen opgevolgd door voormalig Hellastrainer Nico Stet, die de komende jaren moet proberen de roemruchte Haagse ploeg naar het oude niveau te tillen.

AD/HC/PETER LOTMAN

Activiteiten komend weekend