Landstitel jeugd Hellas zorgt voor vreugde

Den Haag – Bij Hellas kwam de grootste vreugde afgelopen weekeinde niet van het eerste team. Dat verloor onverwacht aan de Laan van Poot van E&O met 29-35 en verspeelde daarmee de derde plaats in de eredivisie. Toch kon er feest worden gevierd, omdat de B-jeugd (jongens) van Hellas de nationale titel veroverde in Amsterdam.

Het team van coach Neso Saponjic en de staf bestaande uit Justin Pronk, Wessel de Groene en Ton Hofman won alle wedstrijden. In de poule van Olympia (13-9), Sittardia (16-9), Hercules (19-13) en in de halve finale van Bevo (17-8). Na een spannende en hoogstaande finale tegen Aalsmeer pakten de Hellenen met 12-10 de nationale titel. De gedegen jeugdopleiding bij Hellas levert in de toekomst opnieuw de nodige talenten af voor het eerste team.

Na het 24-24 gelijkspel in Emmen leek de hoofdmacht van Hellas over de beste papieren te beschikken in de return. Dat pakte echter anders uit dan verwacht.

Aanvoerder Loek van Bergen en Henegouwen: ,,Het was geen leuke wedstrijd. Het energieniveau was laag en daardoor was het vrij inspiratieloos. Voor dit soort wedstrijden kunnen we ons in tegenstelling tot de competitie niet goed meer opladen. Er zit te weinig druk op. Er waren ook geen uitblinkers. We gaan nog wel proberen ons op te laden voor de laatste twee wedstrijden om het seizoen toch nog goed te kunnen afsluiten.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

Informatie over de AVG