Leon gaat fietsen door het hele land!

Deze nazomer lees je hier iets leuks! Hier delen we alles over de fantastische actie voor alle OldStars, verenigingen, particulieren en sportievelingen. Doe mee met oud-handbalprof Léon van Schie en haal geld op voor jouw favoriete OldStars team en het Ouderenfonds!

Wat houdt de actie in?

De OldStars teamactie is een fietstour van 8 dagen door Nederland van 25 september tot en met 2 oktober. OldStars ambassadeur Léon van Schie fietst in deze tour élke dag met een bakfiets langs een OldStars club. Op elke locatie is een gezellig en sportief evenement of een workshop in het teken van bewegen en ontmoeten. We eindigen de fietstour op Nationale Ouderendag (2 oktober) op Handbalvereniging Hellas! Jij hebt nu de kans om als OldStars team (aantal deelnemers mag je zelf bepalen), particulier of als individuele deelnemer deel te nemen aan de actie door in je eigen omgeving te fietsen. Fiets je mee?

Hoe doe je mee?

De clubs en particulieren maken een teamactie aan via acties.ouderenfonds.nl en halen lokaal geld op voor het eigen team én het Ouderenfonds.

Voor OldStars clubs geldt dat de helft van het opgehaalde bedrag gaat naar de club om méér voor ouderen te doen en de andere helft zet het Ouderenfonds in om meer clubs in Nederland aan te sluiten. Voor particulieren/ bedrijven en of niet OldStars clubs die een actie aan maken is de afspraak dat het gehele bedrag naar het Ouderenfonds gaat. Met de opbrengst zorgen we samen voor meer ouderen in beweging en maken we meer sociaal contact mogelijk! Lees meer over het Ouderenfonds.

Alle teams fietsen tijdens de tour in 1 week minimaal 1 en maximaal 4 dagen mee. Je kiest samen voor een afstand van 10, 20, 40 en 80 km per dag, in een zelf gekozen omgeving. Wil je OldStars van dichtbij meemaken of op locatie meedoen met de workshops? Mail dan naar teamactie@oldstars.nl

Alleen doneren? Dat kan hier.

Lees vóór de teamactie hier de Tips voor verantwoord fietsen met elkaar

• Vrijdag 25 september (Den Haag) 10.00 – 13.00 uur
    Aftrap OldStars teamactie bij hockeyvereniging hdm in Den Haag met o.a. clinic walking hockey!
  • Zaterdag 26 september (Rotterdam en Waalwijk) 10.00- 13.00 uur
    Bezoek bij Feyenoord Handbal voor clinic walking handball!

16.00 – 20.00 uur
    Bezoek bij Molukse OldStars Waalwijk voor meeting walking football!
  • Zondag 27 september (Schijndel) 13.00 – 16.00 uur
    Eerste oefeninterland walking hockey Nederland – Duitsland!
  • Maandag 28 september (Malden en Didam) 13.00 – 16.00 uur
    Bezoek bij Tennisvereniging Malden voor clinic OldStars tennis!

19.00 – 21.00 uur
    Bezoek bij Tennisvereniging Didam voor clinic OldStars tennis!
  • Dinsdag 29 september (Ede en Barneveld) 12.30 – 14.00 uur
    Bezoek bij HV Reehorst voor clinic walking handball!

Directeur Sjors Röttger van het Nederlands Handbal Verbond (NHV) fietst mee!

19.00 – 21.00 uur
    Bezoek bij VV Barneveld voor meeting walking football!
  • Woensdag 30 september (Amersfoort en Nieuwegein) 10.00 – 12.00 uur
    Op bezoek bij het Nationaal Ouderenfonds in Amersfoort!

Bettine Vriesekoop fietst mee!

13.00 – 14.30 uur
    Op bezoek bij tafeltennisvereniging VTV Nieuwegein voor OldStars tafeltennis clinic met Bettine Vriesekoop!
  • Donderdag 1 oktober (Leiderdorp en Leiden) 10.30 – 12.00 uur
    Op bezoek bij Clubhuis de Derde Helft in Leiderdorp en clinic walking korfball!

OldStars educators Rugby Nederland fietsen mee!

16.00 – 18.00 uur
    Op bezoek in Leiden (programma volgt)
  • Vrijdag 2 oktober (Den Haag) 10.00 – 13.00 uur
    OldStars beweegochtend bij HV Hellas in Den Haag

Als afsluiter van de OldStars teamactie organiseert HV Hellas op Nationale Ouderendag een OldStars beweegochtend.

Anneke van Zanen, voorzitter NOC*NSF, fietst mee!
OldStars beweegochtend op HV Hellas
Hellas en Hercules komen op toeren