Op de man af: Ubbo Starrenburg

Geboren: 14-01-1992.

Woonplaats: Den Haag.

Sport: Handbal.

Beroep/studie:  Office manager Easier Dental Care / Small Business and Retail Management.

Relatie: Susan Barendrecht.

Familie die handbalt:  Alleen mijn vader heeft gehandbald, ook bij Hellas. Hij is nog steeds actief in heren 4. Daar is hij befaamd om zijn uitspraken.

Clubs: Ik heb vanaf de jeugd alleen bij Hellas gehandbald.

Positie in team: Ik ben linkshandig, dus op de rechteropbouwplaats.

Successen: Tweemaal de promotie naar de eredivisie. Het Nederlands kampioenschap met de  jeugd op het veld. Het kampioenschap van Nederland met de regioselectie.

Mooiste moment: Dat was toch wel de eerste keer promotie naar de eredivisie. Een heel speciaal moment.

Dieptepunt: Een ernstige schouderblessure waarvoor een operatie nodig was. Hierdoor heb ik bijna een heel seizoen gemist. Dat was vreselijk om vanaf de kant te moeten toekijken. En een zware en lange revalidatie.

Beste trainer: Dat vind ik moeilijk om te zeggen. Die heb ik niet echt. Iedere trainer heeft zijn goede en slechte punten. Ik heb van al die trainers het nodige geleerd.

Favoriete handballer/sporter: Handballer Daniël Narcisse van de Franse nationale ploeg en van zijn club PSG. Geweldig knap hoe die man met 36 jaar nog zo kan presteren.

Ambitie: Ik wil ooit graag met Hellas in de Bene-League handballen.

Bijgeloof:  Ik ben totaal niet bijgelovig. Vind ik onzin.

Hobby’s:  Series kijken, Playstation spelen, gezellig met vrienden wat doen.

Tv-programma/Film/Serie: Narcos, The Wire, Snatch, The Gladiator.

Auto: Smart met Easier Dental Care stickers.

Favoriete eten/drinken: Italiaans eten is altijd goed.

Sterke eigenschappen: Ik ben wel sociaal ingesteld. En grappig, al zeg ik zelf, haha…

Verbeterpunten:  Ik moet meer doelgericht zijn in het veld. Ik moet vaker gaan voor mijn eigen acties. Speel de bal nog wel eens af naar een medespeler, als ik zelf door moet gaan.

Nieuws dat je bezighoudt: Ik vind de ontwikkelingen binnen de branche waarin ik werk belangrijk. En uiteraard de ontwikkelingen binnen mijn club Hellas waarmee we de weg omhoog hebben ingezet.

AD SPORT DEN HAAG/PETER LOTMAN

Hercules te laat met eindsprint
Activiteiten komend weekend