Overlijdensbericht: Frank Donleben

Frank Donleben, Lid van Verdienste van Hellas, is vrijdag 17 mei 2024 overleden. Hij is 98 jaar oud geworden. Hellas wenst zijn vrouw, kinderen, kleinkinderen en de andere nabestaanden veel sterkte toe.

Frank was een markant persoon in Hellas, niet in de laatste plaats door zijn stijve been door een granaat splinter in de oorlog. Dat belette hem overigens niet om actief deel te nemen aan het verenigingsleven van onze vereniging, o.a. als keeper. Hij is vele jaren trainer en animator geweest van de dames van Hellas. Zijn vele stukjes in ons clubblad De Helleen voor de dames eindigde hij steevast met de uitdrukking: “Tot dan, dan”.

Hij is ook scheidsrechter geweest bij zijn geliefde 11-handbal sport. Hij heeft zeer lang de kopij van de Helleen gestencild nadat de redactie klaar was met typen op maandagavond, zelfs tot het einde van de papieren Helleen. Typerend bij hem was dat hij dat altijd op blote voeten deed. De volgende dag (dinsdagochtend) ging hij met een groep roemruchte gepensioneerde Hellenen de gestencilde kopij vouwen en verzendklaar maken. Dat werd dan door iemand naar de PTT gebracht en vandaar werd de Helleen naar de leden verzonden.

In zijn vrije tijd ging hij regelmatig met zijn vrouw Tine (een goede speelster bij Hellas) diepzee duiken. Hij heeft na zijn periode bij Hellas veel Jeu de Boules gespeeld.

Vermoedelijk heeft hij nog veel meer gedaan, vertelt Niek Wissink, maar hij kende hem pas vanaf 1955. Niek “Ik ben blij dat ik het voorrecht heb gehad om hem te kennen, als je hem eenmaal ontmoet had dan vergat je hem niet meer! Ik hoop dat zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen en schoonfamilie de kracht hebben om ondanks dit enorme verlies door te gaan met hun leven. Eén ding weet ik zeker, als ik aan hem terugdenk krijg ik ongetwijfeld een glimlach op mijn lippen!”

MUTATIES REGIOPLOEGEN EREDIVISIE BIJ AANVANG ZOMERSTOP
Hellas eindfeest!