Pepijn Michielsen scoort de winnende tegen pa

Arnhem – Uitgerekend Pepijn Michielsen schoot zaterdag acht seconden voor het eindsignaal de winnende treffer binnen tegen concurrent Arnhem. Daardoor wonnen de Hagenaars met 26-27 na de 13-14 ruststand. Daardoor blijft Hellas tweede in de eredivisie en kan zich opmaken voor de play-offs tegen Hurry-Up.

Vader Fred Michielsen is de trainer/coach van Arnhem, dus hij was niet echt blij met de ‘golden goal’ van zijn zoon. Hellas won de fysieke partij vooral door het sterke collectief.

Coach Hans van Dijk: ,,Het team was de uitblinker. Zowel binnen de lijnen als op de wisselbank. Geweldige strijd en iedereen leefde mee, ook vanaf de kant. Ik ben trots op dit team.”

Hellas stond steeds aan de goed kant van de score. In de slotfase hing de zege toch nog aan een zijden draadje. Totdat Pepijn Michielsen koelbloedig een strafworp benutte. Daarna hielden de Hellenen het in de verdediging goed dicht.

Voor Hellas een prima generale voor het beladen bekerduel donderdag (20.30 uur Laan van Poot) met aartsrivaal Quintus.

Trainer Hans van Dijk en hoekspeler Robin Nagtegaal vertrekken aan het einde van het seizoen naar Volendam. Pepijn Michielsen is ingelijfd door landskampioen Aalsmeer.

AD SPORT/PETER LOTMAN

Bekerwedstrijd HS1 op Valentijnsdag, 20.30 uur