QUINTUS MAAKT HET TITELKANDIDAAT HELLAS ERG LASTIG

Den Haag – In de handbalderby tegen het Haagse Hellas leed het beloftenteam van Quintus een regelmatige 28-25 nederlaag. De ploeg van trainer/coach Henri Reijgersberg hield lange tijd goed stand, maar de Westlanders lieten in de slotfase een aantal goede kansen liggen om er een beter resultaat uit te slepen.

Reijgersberg na afloop: ,,We hadden misschien wel iets meer verdiend. Het was een aantrekkelijke partij met veel strijdlust en ijver aan beide kanten. Hellas was de ploeg die de minste fouten maakte en heeft daardoor terecht gewonnen.”

Quintus keek de hele wedstrijd tegen een achterstand aan van drie tot vier doelpunten. Omdat de Heulse ploeg de kansen in de slotperiode liet liggen, kon Hellas vervolgens de partij geroutineerd uitspelen.

Na de 2-3 achterstand kwamen de Hellenen via 7-5 op een 10-7 voorsprong na twintig minuten. Bij de rust beschikten de Hagenaars ook al over een marge van drie doelpunten: 16-13. Die voorsprong bij de rust deed vermoeden dat de thuisclub die marge na het wisselen verder zou vergroten. Dat gebeurde niet, want de Westlanders kwamen na opnieuw een sterke vijf minuten weer op gelijke hoogte bij 16-16.

Daarna bleef Quintus bij 20-18, 24-22 (na twintig minuten) en 26-24 nog enigszins in het spoor van de titelkandidaat. De 28-25 zege voor de Hagenaars kwam echter geen moment meer in gevaar. Door de zege behoudt de ploeg van trainer/coach Nico Stet zicht op de titel in de eerste divisie.

Midopbouwer Daan Kulker speelde bij Hellas een goede wedstrijd. Ook Jelmer Laernoes was met acht treffers goed op dreef.  Stefan Coster was met vijf treffers ook sterk op schot. Zaterdag treft Hellas in Waalwijk medetitelkandidaat Tachos en dan kan de ware kracht van de Haagse ploeg worden vastgesteld.

De teruggekeerde arbiters Ferry van de Beek en Niels Egberts floten een voortreffelijke wedstrijd.

AD HAAGSE/WESTLANDSE COURANT/Peter Lotman

Bart Passchier gefeliciteerd!!