STRIJDLUSTIG HELLAS IN SLOTFASE TE ONZORGVULDIG

OPPONENT HOUTEN PAKT NA SPANNEND DUEL ALSNOG DE VOLLE WINST

Opnieuw gaven de handballers van Hellas een ogenschijnlijk zekere overwinning uit handen. Tegen Houten beschikte het team van coach Maarten Roestenburg een kwartier voor tijd nog over een 23-26 overwinning. Door slechte afronding pakte de thuisclub toch de 29-27 overwinning. De Haagse trainer was ondanks het verlies tevreden over de wilskracht van zijn jonge talenten.

De start van Houten was overrompelend. Voordat Hellas in de wedstrijd zat, was het al 8-4. De Hagenaars herstelden zich echter snel daarna en trokken na een kwartier de stand gelijk bij 8-8. Twee tijdstraffen aan Haagse zijde brachten de thuisclub weer op een marge van twee. Toch zorgde Kevin Pronk in ondertal knap voor de aansluitingstreffer: 11-10.

In de slotfase van de eerste helft was het Olivier Beltman die plotseling ontbrandde en drie keer op een rij raak schoot. Yannick van Zundert en Twan Klompé bepaalden de ruststand verrassend met 15-17 in Haags voordeel. Ook in het tweede half uur beschikte Hellas lang over een voorsprong. Twee tijdstraffen voor Houten brachten de mannen van Roestenburg zelfs op 19-22 en vervolgens op 21-24.

BEKEND TERREIN

Keeper Caspar Hoving, even terug op bekend terrein in Houten, keerde terug binnen de lijnen en stopte vervolgens een serie gevaarlijke schoten. Bij 23-26, met nog iets meer dan tien minuten op de klok, leek er nog steeds niets aan de hand voor Hellas. Maar na een time-out van Houtencoach Freek Gielen herpakte zijn team zich en begon aan de inhaalrace.

Het duel werd grimmiger en de scheidsrechters Carla van Dijk en Yvonne Wijtenburg, die opnieuw een puike partij floten, moesten hier en daar wat brandjes blussen. Dat deden zij met hun enorme ervaring op een doeltreffende manier. Houten knokte zich naar 26-26 en een spannende slotfase brak aan. Bij 27-26 kon Thierry van Zundert, die in de beginfase een serie fraaie doelpunten maakte vanuit de rechterhoek, nog één keer de gelijkmaker laten aantekenen.

In de resterende vijf minuten was het echter de thuisclub die alsnog met 29-27 de volle winst pakte. Teleurstelling bij de jeugdige spelers van Hellas, die echter bemoedigend werden toegesproken door coach Maarten Roestenburg. ,,Er is veel strijd geleverd en daar ben ik trots op. Wij hadden de wedstrijd kunnen winnen, maar tien minuten voor tijd maakten wij de verkeerde keuzes en werd er slordig afgerond. Ook een beetje geluk ontbrak, maar ondanks alles ben ik toch tevreden.”

CORONA

Hellas miste cirkelloper Pim van Starrenburg vanwege een blessure en topschutter Wessel Coster door corona. ,,Ik heb een week geleden corona opgelopen, maar het gaat gelukkig al weer de goede kant op. Ik heb er niet veel last van gehad, maar moest wel thuisblijven. De ergste klachten lijken achter de rug.”

Doelpunten Hellas: Kevin Pronk (8), Thierry van Zundert (4), Thomas Beltman (3), Olivier Beltman (3), Loek van Bergen en Henegouwen (3), Ubbo Starrenburg (2), Ismail Fakhir, Yannick van Zundert, Twan Klompé en Michael Pronk.

Bij Houten waren Ruben de Bok (7), Rogier Teewissen (6) en Lars van Driel (5) de beste schutters.

AD SPORT/PETER LOTMAN

Foto: Ils Pattipeilohy