TALISA GROEN SCHIET VIJFTIEN KEER RAAK TEGEN DALFSEN

Den Haag – De strijd tussen regerend landskampioen Dalfsen en Hellas in de kampioenspoule van de eredivisie bracht niet het sprankelende spel dat was verwacht. Het was een matte wedstrijd van beide kanten zonder echte technische hoogstandjes. Hellas bood prima partij, maar moest uiteindelijk toch met 30-36 de punten aan de titelhouder laten.

Het meest opvallende aan het duel was de scoringsdrift van Hellasschutter Talisa Groen. De sterkhouder van de thuisclub schoot maar liefst vijftien keer raak en speelde een fenomenale partij. In de eerste tien minuten ging de wedstrijd gelijk op. Hellas had in verdedigend opzicht de zaken goed voor elkaar en speelde aanvallend met voldoende creativiteit. Met een hoog tempo en goed uitgespeelde mogelijkheden bleef het lang in het spoor van Dalfsen.

,,Het was jammer,” vond trainer/coach Fred Michielsen, ,,dat daarna de concentratie wegzakte en de afspraken in de dekking mis gingen. We maakten te veel onnodige technische fouten, die door Dalfsen eenvoudig werden afgestraft.”

Toch wist de thuisclub zich tijdig te herpakken en coach Michielsen liet zijn ploeg offensiever verdedigen. Door een serie snelle tegenaanvallen kon Hellas de schade bij de rust beperken tot 14-18. ,,De tweede helft zijn we te voorzichtig gestart. We maakten meteen een paar fouten en in plaats van het gat te verkleinen, speelden we Dalfsen juist in de kaart. Daardoor konden zij definitief het verschil maken bij 22-27.”

Hellas toonde de juiste instelling door zich nog een keer op te richten. Door te blijven knokken slaagde het erin de eindstand toch nog bij 30-36 binnen de perken te houden.

Doelpunten Hellas: Talisa Groen (15), Celine Michielsen (4), Lisanne van Vliet (3), Angelique van Duijvenbode (3), Chantal Slegtenhorst (3), Melissa Osmanagic en Michelle Favre.

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

Kanjer van de Week Anna Rose de Vries