Teruggekeerde Karim Tamim bewijst zijn waarde voor Hellas

Den Haag – Hellas heeft aan het duel met het opleidingsteam van Limburg Lions een kostbaar punt overgehouden: 26-26. Toch had er meer in gezeten voor de ploeg van het technisch duo Björn Budding/Neso Saponjic.

Een groot deel van de partij beschikten de Hagenaars over een voorsprong. Bij de rust was het 13-11, maar ook toen al had Hellas door slordig spel een 10-6 voorsprong weg gegeven. De grote aanjager was Karim Tamim, die terugkeerde bij zijn oude club en direct aantoonde over welke kwaliteiten hij beschikt. Hij scoorde zeven keer vanaf zijn favoriete plek, de cirkel, en was ook in de verdediging van grote waarde. Hellas miste Wessel Coster vanwege een rode kaart eerder dit seizoen.

Na het wisselen haperde het even bij de thuisclub. Lions nam een 16-15 voorsprong, maar Hellas herstelde zich snel. Vooral op basis van wilskracht zonder tot echt hoogstaand spel te komen, knokten de Hellenen zich terug in de wedstrijd. Dertig seconden voor tijd leverde dat, mede door een serie knappe reddingen van doelman Michel Pronk, de 26-26 eindstand op. Het lukte vervolgens niet de overwinning nog binnen te slepen.

Toch was coach Saponjic tevreden: ,,De instelling van die gasten was geweldig. Ze zijn blijven knokken. Vorig seizoen ging dit soort wedstrijden nog verloren. Dat laat zien, dat we gegroeid zijn. Ik heb dan ook vertrouwen in de komende wedstrijden. Dan is ook Wessel Coster er weer bij en een aantal spelers die geblesseerd waren, raken beter in vorm.”

Doelpunten: Karim Tamim (7), Ubbo Starrenburg (5), Bernie Vermeer (4), Loek van Bergen en Henegouwen (3), Pepijn Michielsen (2), Tim Fennis (2), Donny Vink (2) en Wessel de Groene.

AD HAAGSCHE COURANT/PETERLOTMAN

Speelster van de week: Paulien