TRAINERS RICHARD RIJKENS EN BART DE KONING WEER HERENIGD BIJ HELLAS

Trainer/coach Bart de Koning heeft na zijn vertrek bij Quintus direct weer onderdak gevonden in de eredivisie bij streekgenoot Hellas. Hoofdcoach Richard Rijkens van de Haagse club heeft hem gevraagd komend seizoen de staf te komen versterken. De Koning: ,,Ik ben vereerd om te mogen aansluiten.”

Rijkens en De Koning werkten al vaker samen als technisch duo. Zij trainden onder meer samen de Rotterdamse selectie, promoveerden met de vrouwen van VELO, hadden de vrouwen van Hercules onder hun gezamenlijke hoede én de mannen van WHC/Hercules.

De Koning: ,,Ik heb twee mooie jaren gehad bij Quintus. Eerst met Ruben Schelbert, een professional van wie ik veel heb geleerd, en daarna met Neso Saponjic. Een goudeerlijke man met een sterke discipline voor zichzelf en voor het team. Ook van zijn werkwijze heb ik veel opgestoken. En nu dan Hellas, een club waar ik zelf ook als speler een geschiedenis heb. Ik kijk er enorm naar uit om weer met Richard te gaan samenwerken. Een makkelijke keuze dus, want we kennen elkaar door en door.”

SAMENWERKING OPTIMAAL

Ook Rijkens kijkt uit naar de komst van De Koning, wiens broer Daan de Koning trouwens de vrouwen van Hellas onder zijn hoede heeft.

,,Wij zijn twee totaal verschillende persoonlijkheden, wat juist erg goed is voor de groep. Wij spreken elkaar vaak over handbal tot in de kleinste details. De samenwerking in het verleden was altijd optimaal.”

De staf van Rijkens wordt gecompleteerd met Stan Schuit, die vanwege blessures stopt met handballen en een trainersloopbaan ambieert. Hij gaat in een leertraject het tweede team coachen. Tinco van Bergen en Henegouwen volgt Jeroen Coster op als fysiotherapeut. Bart Uijtdebroek blijft de onvervangbare keeperstrainer, Chung See de teammanager, Robin Meijer en Tjeerd Dompeling ontfermenzich over de A-jeugd, Stijn Willemsen is begeleider van het reserveteam en André Dompeling is belast met de scouting.

Rijkens tevreden: ,,Ik ben ontzettend blij, dat ik deze complete en gedreven staf bij elkaar heb kunnen krijgen.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

Verduurzaming Hellashal