Ik ben al eerder lid geweest van een andere handbalvereniging. Wat moet ik dan doen?

Ben je de afgelopen 12 maanden nog lid geweest van een andere vereniging, dan mag je alleen in de periodes van 1 juli tot 15 augustus en van 15 december tot 31 december naar een andere vereniging overstappen. Ook mag je alleen maar overstappen naar een andere vereniging als je geen financiële verplichtingen meer hebt bij je oude vereniging.

Geef daarom op het aanmeldingsformulier aan of je al eerder lid bent geweest van een vereniging. Dan kan het Nederlands Handbal Verbond contact leggen met de oude vereniging en jou toestemming geven om voortaan bij Hellas te spelen. Als je op het aanmeldformulier je spelerscode opgeeft, dan gaat alles sneller. Deze code bestaat uit 7 posities en staat op je digitale spelerspas in de Handbal app.

Als je een eerder lidmaatschap verzwijgt dan kan dat tot flinke boetes voor jezelf en voor Hellas leiden.