Van de voorzitter – 31 oktober 2012

Ik weet niet hoe het u vergaat, maar het lijkt of de seizoenen steeds sneller gaan. De jeugd traint en speelt inmiddels niet meer op het veld en het trainingskamp is alweer bijna een week geleden. Gelukkig is het gezegde: ‘time flies when you’re having fun’….vrees dat ik heel veel plezier heb.

Trainingskamp
Het trainingskamp was weer ouderwets super. In het eerste deel van de week de oudste jeugd en in het tweede deel de jongste jeugd. Veel trainen, veel eten, veel lachen en allemaal weer een stapje beter na een paar dagen hard werken. Van de oudste dames heb ik veel over spierpijn gehoord. Dat kan niet anders dan een goed teken zijn. Van de jongste jeugd was uiteraard de penaltybokaal en het daaraan voorafgaande circuit weer een mooi hoogtepunt. En zo goed als dat wij dit allemaal ‘normaal’ vinden voor onze jeugd, is het toch belangrijk steeds te beseffen dat dit alleen maar kan dankzij de inzet van velen: trainers, ouders, kookploegen, opruimploegen en wie ik nog maar kan vergeten. Wij kunnen hen niet genoeg bedanken voor weer een voortreffelijke week waarin alle jeugdige Hellenen weer een stapje beter zijn geworden en veel plezier hebben gehad.

Dames en Heren
De dames hebben het zwaar. Met een kleine selectie wordt wekelijks het onderste uit de kan gehaald om tot een goed resultaat te komen. Afgelopen weekend tegen V&L hebben ze weer laten zien dat als je tot de laatste seconde blijft knokken, dat dan uiteindelijk de ‘kwaliteit’ gewoon wint. Het is mooi om te zien dat deze instelling beloond wordt, dat verdienen onze dames gewoon.

De heren hebben twee weken op rij laten zien dat het verlies tegen DIOS toch eigenlijk wel een vergissing was. Met een klinkende overwinning tegen LIONS 2, waarbij we de hele wedstrijd tegen een achterstand aankeken en in het laatste deel van de wedstrijd erop en erover gingen, en een strakke overwinning op Aristos laten de heren zien dat ze echt van plan zijn om aan het einde van het jaar de terugkeer te maken. Laten we hen gewoon met z’n allen elke week steunen, dat helpt om dat mooie plan te verwezenlijken !

Jeugd
Alle jeugd is afgelopen weekend in de zaal begonnen. De meiden A  waren reeds een aantal weken aan de gang en zetten zelfs een hele mooie reeks neer met drie overwinningen op rij. Aanstaand weekend wacht ZAP (ik had daar echt nog nooit van gehoord, sorry) en het zou mooi zijn als de goede lijn van de afgelopen weken gewoon wordt doorgezet. De mannen A daarentegen beginnen beduidend minder aan de competitie. De eerste twee wedstrijden leverde geen winst op (Quintus en Aalsmeer) en de wedstrijd tegen Houten eindigde afgelopen weekend in een gelijk spel. En hoewel de prijzen pas op het einde vergeven worden, hopen we oprecht dat er aanstaand weekend de eerste overwinning behaald zal worden.

De overige jeugd speelt goed. Zeker na het trainingskamp spelen de meeste teams hun sterkste wedstrijden en dat was afgelopen week weer te zien. Naast het genoegen om binnen te spelen was ook duidelijk dat het samenspel beter was en dat de schoten echt weer een beetje harder waren geworden. Het blijft mooi om die groei elk jaar weer mee te maken.

Anneke van Zanen – Nieberg

Komende zondag Laan van Meerdervoort Loop