Van de voorzitter – 29 augustus 2013

Let’s get the party started

Ja, ja…het gaat weer bijna beginnen. A.s. zaterdag is de aftrap van het nieuwe seizoen. De dames spelen dan thuis om 20.30 uur tegen VOC en de heren maken hun eredivisie debuut om 20.00 uur tegen Tachos in Waalwijk. Gelijk mooie wedstrijden waar de selecties kunnen laten zien hoe ze ervoor staan.

Jeugd WK en EK’s
Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik heb een zalige vakantie gehad en ben klaar voor een nieuw en uitdagend seizoen. In de vakantie zijn nog vele (oud)Hellenen actief geweest. Samir en Bart hebben de WK U19 gespeeld met René van Mulken in de begeleiding en zijn daar op unieke wijze 5e geworden. Daarna mochten Céline, Esmee en Ana spelen op de dames EK, met Linda Tuik in de begeleiding. Zij werden eveneens knap vijfde. Even mochten zij hopen op meer, na onder meer een fantastische overwinning op Denemarken. Helaas waren de Roemenen in de kruisfinales te sterk, waardoor de vijfde plek het hoogst haalbare werd. Tot slot heeft Erik met zijn meiden, waaronder Charlotte, het EK U17 gespeeld. Zij werden enigszins teleurstellend 12e maar hebben toch ook veel mooie dingen laten zien. Er was dus heel veel mooi handbal te zien gedurende de afgelopen weken en het fijne was…alles was op de livestream prima te volgen!

Competitiestart
Maar nu staan we zelf weer voor een mooi seizoen. De selecties zijn al weken in voorbereiding en ik ben zeer benieuwd hoe het gaat. Bij de dames hoor ik allemaal positieve geluiden, iedereen is fit en is klaar voor de start. Bij de heren zijn er diverse blessures, die ervoor zorgen dat het een spannend begin van het seizoen wordt. Wij wensen natuurlijk de selecties heel veel succes komend seizoen en zullen jullie heel veel en hard komen aanmoedigen, elke week!!

Door het vroege begin van de competitie, in verband met de WK voor dames aan het einde van het jaar, is de seizoensopening voor de competitiestart niet gelukt. De presentatie van de selecties zal op 5 oktober plaatsvinden als de eerste dubbel van het seizoen aan de Laan van Poot plaats heeft. Wat er dan precies zal gebeuren gaan we nog vertellen….dat houden jullie nog even tegoed.

De andere teams gaan ook deze of komende week allemaal opstarten. Zondag spelen vele het EHC-toernooi en spelen de meiden A een sterk bezet toernooi in Geleen. Iedereen natuurlijk heel veel plezier en doe je best!

Overige uitdagingen
Het komend seizoen staan er ook weer de nodige leuke zaken op de rol, waar we met z’n allen iets moois van kunnen gaan maken:
– Denktank voor nieuwe clubtent is afgelopen maandag voor het eerst bij elkaar geweest. Zij gaan nu plannen uitwerken (en daar zullen ze zeker nog wel andere Hellenen bij gaan betrekken). Wij zullen jullie van de voortgang nadrukkelijk op de hoogte houden.
– Op 5 oktober seizoensopening, we gaan nog vertellen wat we daar gaan doen, in ieder geval mag iedereen weer met zijn/haar held op de foto !
– Op 13 november organiseren wij een belavond op Hellas waarbij wij kunnen gaan bellen om loten voor de vriendenloterij te verkopen. Jullie begrijpen, als wij loten verkopen….dan is een deel van de opbrengsten voor ons !!
– Wij zijn gevraagd om op ons complex de EK politiehandbal voor dames te organiseren. Dit evenement vindt plaats van 10 t/m 13 maart en wij mogen een aanbieding doen. René Peters en Henk Tramper gaan zich over de logistiek buigen, want dit zijn van die mooie projecten die ons als club goede dingen (financieel, sportief en imago-technisch) kunnen opleveren. Daarnaast is het natuurlijk gewoon leuk om dit te doen.
– 1 januari gaan we natuurlijk weer oliebollentoernooi spelen….op de een of andere menier vind ik het nu al leuk om dit aan te kondigen (hahaha)

Allemaal leuke dingen in het verschiet dus. En dan als klap op de vuurpijl is er vandaag een nieuwe koffiemachine geïnstalleerd. Dat betekent dat iedereen dus vanaf a.s. weekend ook wiener melange en allemaal ingewikkelde koffies kan krijgen om voorafgaand aan de wedstrijden en tijdens de rust te kunnen genieten van een zalig ‘bakkie’.

Het is en wordt dus weer onrustig aan de Laan van Poot, kan niet wachten om jullie allemaal weer te zien.

Anneke van Zanen-Nieberg

Taart voor de selecties!
Hellas heeft mooie nieuwe koffiemachine!