Van de voorzitter – 14 oktober 2012

Meestal ben ik enorm trots om voorzitter te zijn, maar er zijn soms momenten dat je even schrikt wat het handbal in mensen naar boven brengt. We weten allemaal dat we van een wedstrijd moeten genieten en dat sport gaat om: RESPECT – EXCELLEREN – VRIENDSCHAP.  Met name dat eerste punt wil ik nog eens benadrukken; respect:

–        Naar tegenstanders

–        Naar scheidsrechters

–        Naar toeschouwers

–        Naar je eigen team

Voor iedereen die zich met sport bezig houdt – dus of je komt kijken, of dat je zelf speelt – is het belangrijk dat er ALTIJD respect is. Natuurlijk is het vervelend als onze teams het net niet redden. Natuurlijk is het vervelend als er soms beslissingen genomen worden, die in de ogen van de kijkers anders hadden kunnen zijn. Natuurlijk is het vervelend als het allemaal niet mee zit. Maar mensen laten we het gewoon wel gezellig houden als we naar onze topteams komen kijken. Respect stralen wij niet uit door op alles wat ons niet zint verbaal te reageren en helemaal niet door dat nog eens te overtreffen als je erop aangesproken wordt. Dit alles nog los van het feit dat je er niets mee opschiet, help je ook je team niet om over een dood punt heen te komen. Een positieve ondersteuning helpt daar veel beter bij. En als we dat allemaal doen, dan zie ik met plezier uit naar de volgende thuiswedstrijden, u toch ook !!!

Met zo’n intro begrijpt iedereen dat het afgelopen weekend in de dubbel niet echt mee heeft gezeten. De dames gingen ten onder tegen een zeer stug Aalsmeer, dat door dit spel onze dames totaal uit het ritme wist te halen. Daarnaast ontbrak het ons aan zuiverheid in de afronding en ja, dan is een 17 -23 verlies helaas het eindresultaat. De Heren verspeelden een 14-12 voorsprong bij rust en lieten de volle winst (24-25) aan DIOS (onder leiding van Joris Witjens). De heren lieten zich aanvankelijk verrassen door DIOS, maar leken zich vlak voor rust helemaal hersteld te hebben. Tot 20 minuten in de tweede helft was er dan ook geen vuiltje aan de lucht…en ja toen ging het gewoon fout. Slordig omspringen met de kansen en een DIOS dat puntje voor puntje dichterbij kwam en uiteindelijk de volle winst wist te pakken. Voor de dames en de heren was het dus een slechte avond in sportief opzicht….enige troost is dat we ons komende week op alle fronten al weer kunnen revancheren.

De meiden en mannen A zijn ook hun zaalcompetitie begonnen. De meiden A wonnen met 28-23 van DSS in Heemskerk. Een evenwichtige pot, waarbij de winst door het goede spel geen moment in gevaar kwam. De mannen begonnen tegen Quintus. Het was een gelijk opgaande strijd waarbij uiteindelijk Quintus over de langste adem beschikte en nipt won met 21-19.

Vanaf volgende week gaan ook de overige jeugdteams langzaamaan de zaal in. Dus dan kunnen we weer allemaal binnen genieten van de vorderingen van alle speelsters en spelers. En dat ze vorderingen zullen maken, dat kan niet missen, want in de herfstvakantie (week van 22 oktober) zal er weer het traditionele trainingskamp voor de jeugd zijn aan de Laan van Poot. Alle jeugdleden worden dan verwacht om een aantal dagen te trainen, lol te maken en er dus als team, maar ook als individu weer een stapje beter uit te komen als dat je er in ging. Ik weet dat de voorbereidingen in volle gang zijn en dat iedereen weer zijn beste beentje voorzet om er het beste uit te halen.

Kanjer van de Week Julius Pantel
Vrienden van Hellas