Wedstrijdverslagen: Hellas levert een punt in

Na de sterke prestaties van vorig weekeinde moesten de Haagse vertegenwoordigers in de eredivisie handbal dit keer punten inleveren. Hellas speelde thuis onverwacht met 28-28 gelijk tegen het gepromoveerde GHV. WHC/ Hercules verloor in Oss met 30-26 van Dynamico.

Hellas moest het doen zonder coach Maarten Roestenburg, die door corona geveld is. De geblesseerde routinier Ubbo Starrenburg nam de coaching voor zijn rekening. ,,Wij konden een paar keer uitlopen naar vier doelpunten, maar maakten vervolgens te veel fouten in de dekking. In onze aanval waren we te ongeduldig met het creëren van de kansen. De echte killersmentaliteit ontbrak bij ons.”

Daniël Groenland, Twan Klompé en Ali Ahmedov maakten hun debuut.

WHC/Hercules stelde nog meer teleur. Zonder Luca Baak en Luka Furth (beiden in quarantaine) en de geblesseerde Tim Vleeshouwer speelden de Hagenaars een lusteloze partij zonder het noodzakelijke ‘gif’.

Bij de rust leidde het team van het technisch duo De Koning/Rijkens nog met 12-13. Bij 17-17, in de veertigste minuut, ging het mis en kwam de thuisclub snel op 22-17. Die tik kwamen de Hagenaars niet meer te boven.

AD SPORT – Peter Lotman

Haagste Topsport

De wedstrijd tussen Hellas en GHV was een van de 4 wedstrijden die wel doorgang vond in de de derde speelronde van de Nederlandse eredivisie. Vanwege een aantal Corona besmettingen bij spelers van diverse Eredivisie teams werden 4 wedstrijden afgelast. Ook de wedstrijd tussen Hellas en GHV stond op losse schroeven vanwege de positieve Corona test van coach Maarten Roestenburg. Na overleg met de GGD gaf het bestuur van Hellas groen licht om de wedstrijd door te laten gaan en nam speler Ubbo Starrenburg de rol als gelegenheidscoach op zich.

De Hellenen hielden een gemengd gevoel over aan de remise (28-28) tegen het Goirlese GHV. De Haagse ploeg maakte vanaf het begin van de wedstrijd een gezapige indruk en lieten niet het beste van hun spel zien. Vooral in de dekking lieten de Hagenezen steken vallen, analyseerde coach Ubbo Starrenburg: “Vanuit een sterke dekking kunnen wij de tegenstander onze wil op leggen, maar vandaag lieten we GHV te makkelijk tot 28 doelpunten komen.” Tweemaal lukte het de Hellenen om een voorsprong van 3 a 4 doelpunten te nemen, maar door veel individuele fouten in de dekking konden de Goirlese handballers de stand weer gelijk trekken. Met nog 1 minuut te spelen maakte Wessel Coster in ondertal de 28-27, maar met nog 15 seconden wist GHV de aansluitingstreffer te maken waardoor beide ploegen genoeg moesten nemen met 1 punt.

Voor de Hellenen waren er twee lichtpuntjes op de zaterdagavond, namelijk het debuut van een aantal jonge talenten (Ali Shabanov, Twan Klompé en Daniël Groenland) en het -voorlopig- innemen van de koppositie in de eredivisie. Het stijgend aantal Corona besmettingen lijkt het vervolg van de eredivisie voorlopig tot een halt te roepen. Vooralsnog reist Hellas volgende week zondag richting Panningen om het op te nemen tegen het opleidingsteam van Bevo.

Door: Loek van Bergen en Henegouwen

De Hellas mondkapjes zijn te koop!
OldStars beweegochtend op HV Hellas