Sponsor Sabien!

Mijn naam is Sabien Brehler uit de Dames A-jeugd en ik ben 17 jaar oud.sabien1-203x300 Ik zit nu in 6VWO en verwacht aan het eind van dit schooljaar eindexamen te  doen. Ik wil heel graag na mijn examen een tussenjaar nemen en dat jaar  gebruiken om vrijwilligerswerk te gaan doen in Costa Rica. De mensen in Costa  Rica hebben het niet zo goed als wij hier in Nederland; van de 4,5 miljoen  inwoners leeft er naar schatting één vijfde in armoede. Wij kunnen dan wel  economische crisis hebben, wij kunnen nog wel elke dag naar school en we  krijgen elke avond weer een warme maaltijd op tafel. Dit kunnen de kinderen  daar niet zeggen. Daarom komt de hulp van vrijwilligers altijd goed van pas.
Mijn plan is om eerst twee maanden in een weeshuis te werken. De lokale  medewerkers zijn vaak zo druk bezig, dat er bijna geen tijd meer is voor  persoonlijke aandacht voor de weeskinderen. Wat mijn taak daar zal zijn, is  vooral bijspringen waar het nodig is en de kinderen zo veel mogelijk  entertainen en activiteiten met ze doen zodat ze hun dagelijkse zorgen even  kunnen vergeten. Hierna wil ik nog twee maanden een sportproject doen. Ik wil  graag op een school werken en helpen de gymlessen te geven. Sport is in de
levens van de Costa Ricaanse kinderen erg belangrijk, het is een goede  afleiding voor hen ze kunnen op deze manier ook hun zorgen even vergeten.

Zoals u misschien wel weet, is vrijwilligerswerk in het buitenland erg duur. Ook gaat een deel van mijn geld naar de organisatie hier in Nederland. Zij regelen bijvoorbeeld dat ik in Costa Rica opgehaald wordt van het vliegveld en zorgen voor een betrouwbaar gastgezin en een goed project om te werken. Ik ga met de organisatie Projects-Abroad, dit is een wereldwijde organisatie die ook projecten heeft over de hele wereld. Om dit bedrag bij elkaar te krijgen zal ik aan het begin van mijn tussenjaar eerst gaan werken, maar omdat ik naast het bedrag dat ik aan de organisatie moet betalen graag ook een bedrag aan de lokale hulpverleners in Costa Rica wil doneren (zij kunnen hier bijvoorbeeld spullen van kopen, zoals stoelen en tafels voor de scholen) weet ik niet of ik daar genoeg aan zal hebben. Mijn vraag aan u is dus of u een bedrag over heeft om mijn project te sponsoren. Het hoeft echt niet veel te zijn, met elke euro ben ik blij! Als ik zoveel mogelijk geld ophaal, kan ik de kinderen in Costa Rica ook zoveel mogelijk geld en spullen geven.

Uw bijdrage kunt u storten op de onderstaande rekening van Dalton Den Haag (dit is de middelbare school waar ik nu op zit):

ING 15139  t.a.v. penningmeester schoolfonds Dalton Den Haag
o.v.v. Sponsoring Sabien

Hiervoor is gekozen om te garanderen dat uw bijdrage voor het hierboven beschreven doel wordt gebruikt. Uw bijdrage komt pas beschikbaar als het project start.

Voor meer informatie over de organisatie kunt u terecht op de website: www.projects-abroad.nl

Alvast heel erg bedankt voor uw aandacht!

Groetjes Sabien

QUINTUS OPPERMACHTIG IN DERBY