Sabien gaat naar Costa Rica!

Een paar maanden geleden heb ik uw aandacht al gevraagd voor de sponsoring van mijn vrijwilligersproject in Costa Rica en omdat ik nu zeker weet dat ik geslaagd ben, zal mijn project ook zeker doorgaan! Ik zal alleen wel met een andere organisatie gaan dan die ik eerst voor ogen had, maar het is wel een vergelijkbaar project. Onderaan staat de website voor meer informatie over de organisatie. Nu ik geslaagd ben, leek het mij wel een mooi moment om nogmaals uw aandacht te vragen en de mensen die nog niets gestort hebben te overtuigen om toch iets over te maken. Het hoeft écht niet veel te zijn, met alles ben ik (en de kinderen in Costa Rica natuurlijk) heel erg blij!

Mijn naam is Sabien en ik ben 17   jaar oud. Ik heb net eindexamen gedaan en ik ben geslaagd! Ik wil heel graag   een tussenjaar nemen en dat jaar gebruiken om vrijwilligerswerk te gaan doen   in Costa Rica. De mensen in Costa Rica hebben het niet zo goed als wij hier   in Nederland; van de 4,5 miljoen inwoners leeft er naar schatting één vijfde   in armoede. Wij kunnen dan wel economische crisis hebben, wij kunnen nog wel   elke dag naar school en we krijgen elke avond weer een warme maaltijd op tafel. Dit kunnen de kinderen daar niet zeggen. Daarom komt de hulp van   vrijwilligers altijd goed van pas. Mijn plan is om eerst twee maanden in een   weeshuis te werken. De lokale medewerkers zijn vaak zo druk bezig, dat er   bijna geen tijd meer is voor persoonlijke aandacht voor de weeskinderen. Wat   mijn taak daar zal zijn, is vooral bijspringen waar het nodig is en de   kinderen zo veel mogelijk entertainen en activiteiten met ze doen zodat ze   hun dagelijkse zorgen even kunnen vergeten. Hierna wil ik nog twee maanden   een sportproject doen. Ik wil graag op een school werken en helpen de   gymlessen te geven. Sport is in de levens van de Costa Ricaanse kinderen erg   belangrijk, het is een goede afleiding voor hen ze kunnen op deze manier ook   hun zorgen even vergeten.

sabien1-203x300

Zoals u misschien wel weet, is vrijwilligerswerk in het buitenland erg duur. Ook gaat een deel van mijn geld naar de organisatie hier in Nederland. Zij regelen bijvoorbeeld dat ik in Costa Rica opgehaald wordt van het vliegveld en zorgen voor een betrouwbaar gastgezin en een goed project om te werken. Ik ga met de organisatie Het Andere Reizen, dit is een organisatie die projecten heeft over de hele wereld. Om dit bedrag bij elkaar te krijgen zal in aan het begin van mijn tussenjaar eerst gaan werken, maar omdat ik naast het bedrag dat ik aan de organisatie moet betalen graag ook een bedrag aan de lokale hulpverleners in Costa Rica wil doneren (zij kunnen hier bijvoorbeeld spullen van kopen, zoals stoelen en tafels voor de scholen) weet ik niet of ik daar genoeg aan zal hebben. Mijn vraag aan u is dus of u een bedrag over heeft om mijn project te sponsoren. Het hoeft echt niet veel te zijn, met elke euro ben ik blij! Als ik zoveel mogelijk geld ophaal, kan ik de kinderen in Costa Rica ook zoveel mogelijk geld en spullen geven.
Voor meer informatie over deze sponsoring kunt u contact opnemen met de administratie van Dalton Den Haag.
Uw bijdrage kunt u storten op de onderstaande rekening van Dalton Den Haag:

ING 15139  t.a.v. penningmeester schoolfonds Dalton Den Haag
o.v.v. Sponsoring Sabien

Hiervoor is gekozen om te garanderen dat uw bijdrage voor het hierboven beschreven doel wordt gebruikt. Uw bijdrage komt pas beschikbaar als het project start.

Voor meer informatie over de organisatie kunt u terecht op de website: http://www.hetanderereizen.nl/

Alvast heel erg bedankt voor uw aandacht! En voor de mensen die al een bedrag hebben overgemaakt: heel erg bedankt! Ik ben erg dankbaar voor de leuke reacties en de bedragen die jullie hebben overgemaakt. Als ik eenmaal in Costa Rica ben, zal ik jullie op de hoogte houden!

Groetjes Sabien

KERSENTOERNOOI 2013!
Nieuwe trainingspakken passen en bestellen op 29 juni en 7 juli!