BART RAVENSBERGEN: BEVO IS EEN MOOIE TUSSENSTAP

Den Haag – Als de handballers van Hellas na het tweeluik met Hercules promoveren naar de eredivisie, dan moeten de Hagenaars het doen zonder keeper Bart Ravensbergen. De 20-jarige doelman heeft een contract getekend bij de Limburgse topclub Eurotech/BEVO. ,,Een belangrijke stap in mijn verdere handballoopbaan.

Ravensbergen, die met handballen begon bij HVV’70 in Voorschoten, is bezig aan een stormachtige carrière. Hij behoort tot de grote talenten in Jong Oranje en is inmiddels ook al regelmatig geselecteerd voor het grote Oranje.

De nieuwe trainer/coach van BEVO, Martin Vlijm, was onder de indruk van Ravensbergen toen hij hem onder meer in actie zag tijdens de kwalificatiewedstrijden van Jong Oranje. ,,Dat was de reden dat we hem hebben benaderd. Ik ben bij hem thuis geweest en eigenlijk was het snel beklonken. Hij is de ideale keeper om in onze jonge ploeg aan de slag te gaan.”

Bart Ravensbergen, die in de belangstelling stond van veel topclubs, is blij dat de kogel nu door de kerk is. ,,Het speelde al langer dat ik weg zou gaan, maar omdat we met Hellas de nacompetitie speelden, wilden we de rust bewaren. Voor mij is het een belangrijke stap, omdat ik graag als profhandballer naar het buitenland wil. De tussenstap naar BEVO is daarvoor een goede mogelijkheid. Ik heb het bij Hellas ontzettend naar mijn zin. Heb bovendien in Arold Holman en Bart Uijtdebroek geweldige keeperstrainers. Om die redenen vind ik het jammer om bij deze ploeg weg te gaan. Maar om hogerop te gaan, moet ik deze stap wel maken.”

Over de kansen met Hellas naar de eredivisie te promoveren, is Ravensbergen, die zaterdag nog het grootste struikelblok vormde voor opponent Hercules, duidelijk. ,,Ik zal er alles aan doen om met Hellas ook de tweede wedstrijd te winnen. De vijf doelpunten voorsprong is nog geen zekerheid. Bij handbal zegt dat niks. Maar als wij  zo gedreven spelen als in de eerste wedstrijd en de verdediging draait net zo sterk, dan maken we een goede kans.”

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

Nieuwe Vrienden van Hellas