BELANGRIJKE DUELS VOOR HANDBALPLOEGEN UIT DE REGIO

Den Haag – De handbalploegen op topniveau uit deze regio spelen vanavond belangrijke wedstrijden. Zowel bij de mannen als de vrouwen in de kampioenspoule van de eredivisie moeten Hellas, Hercules en Quintus hun reputatie waarmaken in de play-offs. Maar ook de mannen van Hellas en de vrouwen van Hercules in de klassen daaronder moeten flink aan de bak.

De vrouwen van Hellas ontvangen titelkandidaat VOC en moeten winnen om nog een rol van betekenis te kunnen spelen in de kampioensgroep. In de reguliere competitie won de ploeg van trainer Michielsen nog verassend van VOC. Hellas mist cirkelloopster Denise Maquelin (schouder uit de kom) en hoekspeelster Ana Pavkovic (hamstring).

Quintus heeft nog steeds kans op de finale om de landstitel. Winst in Kwintsheul op Handbal Venlo is dan noodzakelijk. Coach Alex Curescu kan over een fitte selectie beschikken. Marjolien Broch haakt na haar blessure weer aan.

De vrouwen van Hercules, die het in hun debuutjaar zo uitstekend doen, spelen in Breda de topper tegen het ongeslagen United. Coach Jan Weerden heeft geen personele problemen.

Voor de mannenploeg van Quintus begint de strijd in de kampioenspoule met de topper in Emmen tegen E&O. Coach Overkleeft kan weer beschikken over cirkelloper Lambert Zwinkels en Karim Tamim. Het meespelen van midopbouwer Joeri Overkleeft is onzeker. Hij staat op het punt vader te worden.

In de degradatiegroep staat er voor Hercules een cruciale thuiswedstrijd op het programma. De ploeg van oefenmeester Menno de Klerk ontvangt Swift Arnhem, dat in de reguliere competitie knap verslagen werd. Ricco Masmeijer ondervindt nog veel hinder van zijn schouder, maar is inzetbaar.

Hellas, in de race voor de titel in de eerste divisie, mist thuis tegen Aristos spelbepaler Loek van Bergen en Henegouwen (rug) en vermoedelijk Semmy Boekee (ziek).

AD HAAGSCHE/WESTLANDSE COURANT/PETER LOTMAN

JONGE SCHEIDSRECHTERS IN HET ZONNETJE GEZET