De kop is eraf! De heren hebben de eerste wedstrijd gespeeld

De mannen van Hellas beschikten het grootste deel van het duel met Houten over een voorsprong: 7-5, 16-14, 19-17, 22-19. Toch moesten de Hagenaars in de eerste wedstrijd van de alternatieve competitie met 24-25 de punten aan de tegenstander laten. Hellas verspeelde in die beslissende fase de 22-19 voorsprong.

Coach Maarten Roestenburg: “Heel jammer, toch zijn wij tevreden met dit resultaat. Ik heb goed kunnen doorwisselen en we hebben wat zaken uitgeprobeerd. Dan ontstaan er ook meer fouten. Wij hadden de wedstrijd eerder op slot moeten gooien. Op het laatst een beetje pech en dan verlies je nipt. Maar in totaliteit dik tevreden.”

Hellas begon met een tegenvaller toen keeper Caspar Hoving tijdens de vrijdagtraining een enkelblessure opliep. Strompelend op krukken moest hij toekijken en zag hoe de jeugdige vervanger Rens Hulspas een voortreffelijk debuut maakte. Ook nieuwkomer Quincy Kompier ontbrak nog; Tjalle Barreveld was dit keer de tweede keeper.

Coach Roestenburg bracht in de laatste tien minuten van de eerste helft vooral zijn jonge gasten binnen de lijnen. “Ook toen het spannend werd, heb ik juist steeds doorgewisseld. Met de bedoeling dat die jonkies dat ook kunnen ervaren. Genoeg speeltijd geven aan iedereen was de opzet.

Dit zijn wedstrijden om meters te maken.” Het was trouwens een prima wedstrijd voor de broederparen. Kevin en Michael Pronk (samen zeven doelpunten), Thierry en Yannick van Zundert (samen zes keer raak) en Thomas en Olivier Beltman speelden allen een prima wedstrijd. Wessel Coster was topscorer met zes doelpunten. Ook Pim van Starrenburg (3) en Loek van Bergen en Henegouwen (2), met een fraaie vlieger als laatste doelpunt, kwamen tot scoren.

AD SPORT – PETER LOTMAN

HELLAS-KEEPER CASPAR HOVINGH TIJDELIJK UITGESCHAKELD