HELLAS-KEEPER CASPAR HOVINGH TIJDELIJK UITGESCHAKELD

Keeper Caspar Hovingh van de Haagse eredivisieclub Hellas miste afgelopen zaterdag de eerste wedstrijd van de alternatieve competitie tegen Houten. De onfortuinlijke doelman was een dag eerder tijdens de laatste training door zijn enkel gegaan. Onderzoek bij Jeroen Coster, de ervaren fysiotherapeut van HerstelSnel én Hellas, heeft aangetoond dat er in elk geval een scheurtje in de ene enkelband zit.

De 22-jarige Hovingh over de kwetsuur aan de rechterenkel: “De echo heeft uitgewezen, dat er in één enkelband een scheurtje zit en een tweede is nu nog niet te zien in verband met de zwelling. Gelukkig is de band niet helemaal afgescheurd. Tenzij dat het geval is bij het bandje dat nog niet te zien is op de echo. Maar daar gaan we maar niet van uit, omdat er nog niks zinnigs over te zeggen is.”

Veel rust houden, lijkt voorlopig het ‘medicijn’ voor een goed herstel voor de talentrijke keeper, die zich juist zo had verheugd op het begin van de competitie.

Hovingh: “Rust houden met het been omhoog, is het advies. De schatting van Jeroen is drie tot zes weken. Maar in een oefencompetitie nemen we geen risico. Dan zorgen we ervoor dat ik weer helemaal fit ben en niet doorloop met pijntjes. Het is vervelend nu ik eindelijk weer een wedstrijd kon keepen, maar dat is het risico van de sport. Eerst maar weer helemaal beter worden.”

AD SPORT – PETER LOTMAN

Livestream HV Havas - HV Hellas - 17/04
De kop is eraf! De heren hebben de eerste wedstrijd gespeeld