DERBY HELLAS TEGEN EHC ONDER DRUK DOOR BLESSURES EN BESMETTINGEN

Hellas kan zaterdag (21.00 uur,  Laan van Poot) nog niet beschikken over sterkhouder Wessel Coster.  De belangrijke schutter en sterke verdediger liep begin dit jaar een gebroken pols op en is nog niet voldoende hersteld om al vol aan de bak te gaan.

Coster over het verloop van zijn genezingsproces: ,,Het gaat de goede kant op, maar nog even wachten met de wedstrijden. Vorige week ben ik op controle geweest in het ziekenhuis en de arts is erg tevreden over het herstel. Zelf ervaar ik gelukkig ook weinig hinder in het dagelijks leven. Over vijf weken moet ik weer terug voor controle. Tot die tijd is het risico dat ik bij een val weer sneller mijn pols breek nog aanwezig. Dus voorlopig neem ik dat risico nog even niet. Ik kan wel weer binnenkort de training opstarten zonder de duels aan te gaan.”

Interim trainer/coach Joris Witjens heeft naast het ontbreken van Wessel Coster een waslijst aan geblesseerden. Kevin Pronk, Pim van Starrenburg, Kevin Hendriks, Pim van Drimmelen, Jesse van der Linden en dus Wessel Coster ontbreken zaterdag vanwege langdurige blessures.

REALISTISCH

Ex-tophandballer Witjens is realistisch: ,,Wij werken gewoon keihard door met de mensen die we wél hebben. De afwezigheid van de ene speler, geeft kansen aan een ander die er óók hard voor traint. We hebben voldoende kwaliteit om ons goed te laten zien. Wij kijken dus met vertrouwen uit naar zaterdag. De spelers zijn scherp en ondanks dat EHC het ons ongetwijfeld lastig zal maken, zijn wij aan onze stand verplicht om hoe dan ook van ze te winnen. Daar gaan we dus ook alles aan doen”, aldus Witjens die zelf als speler successen boekte bij Hellas met als kroon op zijn carrière de landstitel in 2008 met de Hagenaars.

BESMETTINGEN

Coach André van den Bosch van EHC houdt vooral zijn hart vast voor alsnog eventuele corona-besmettingen. ,,Wij hebben besmettingen bij de A-jeugd en het tweede team. Hopelijk blijft ons eerste hiervan verschoond. Bij klachten moeten de spelers thuis blijven en er wordt twee keer per week getest. Dit is uiteraard een momentopname en kan zeer snel veranderen.”

Van den Bosch verder: ,,Het trainen en het team voorbereiden op de wedstrijd kost energie en als de wedstrijd dan niet doorgaat, krijg je geen energie terug, ongeacht winst of verlies. Als een wedstrijd niet doorgaat, heb je verloren energie en moet je straks ook nog eens twee wedstrijden per week inhalen. We zullen zien hoe het zich de komende dagen ontwikkelt.”

Het inhaalduel van Hellas met Tachos, dat voor donderdag gepland stond, is inmiddels al afgelast vanwege te veel besmettingen bij de ploeg uit Waalwijk.

AD SPORT/PETER LOTMAN

SLAP BEGIN EHC HELPT HELLAS AAN OVERWINNING IN ROMMELIGE DERBY