Doelman Paul Vis: de lat is hoger gelegd bij Hellas

Den Haag – De handballers van Hellas zijn bezig aan de laatste wedstrijden van het seizoen. Na de nederlaag tegen Aalsmeer (33-20) in de halve bekerfinale staat zaterdag nog de thuiswedstrijd tegen E&O voor de competitie op de rol. Doelman Paul Vis blikt tevreden terug.

Vis maakte de overstap van Quintus naar de Haagse eredivisieclub en dat is hem goed bevallen. ,,Ik had niet verwacht dat we zulke stappen zouden maken als team. Mentaal waren we ijzersterk en ook fysiek zijn we gegroeid. We hebben lang meegedaan om de play-off plaatsen en dat is een beloning voor het harde werken. Ook het halen van de halve bekerfinale was een mooie prestatie. Voor mij zelfs een nieuw hoogtepunt in mijn handbalcarrière.”

PERFECT

Een terugkeer naar Quintus is voor Vis niet aan de orde. ,,Ik kan bij mijn oude club BENE-League spelen, maar ik heb besloten bij Hellas te blijven. Ik heb het naar mijn zin, de samenwerking met coach Hans van Dijk en de keeperstrainers Bart Uijtdebroek en Arold Holman is perfect en we hebben een team met toekomst. Er zijn positieve ontwikkelingen gaande binnen de club, dus genoeg mogelijkheden om mezelf te verbeteren.”

Na het gelijkspel in Emmen wil Hellas het thuis tegen E&O afmaken. Vis: ,,Die derde plaats is gelet op onze prestaties verdiend. De lat is hoger gelegd en dat is een goed uitgangspunt om de volgende stappen naar de BENE-League te maken. Bovendien hoeven we dan geen voorrondes beker te spelen.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

Voortgangsbericht sportcomplex