DREAMTEAM REGIOCLUBS EREDIVISIE DEN HAAG/WESTLAND

In vervolg op het Eindrapport hebben we een favoriet team samengesteld met spelers van de vier regioclubs uit de eredivisie. Voor elke positie kozen we in het All Star Team een speler van Hellas, Quintus, WHC/Hercules of EHC die dit seizoen indruk heeft gemaakt.

Een dergelijke verkiezing is altijd een tikje subjectief, omdat we geen punten kunnen geven zoals bij een jurysport. Voor sommige posities kwamen ook meerdere spelers in aanmerking, maar we hebben uiteindelijk na een zorgvuldige afweging deze definitieve keuze gemaakt. Al realiseren we ons dat de lezer wellicht de voorkeur geeft aan een andere speler. We hebben echter naar beste eer en geweten gekozen.

Voor een nóg betere begripsvorming hebben we een korte motivatie gegeven per individuele speler.

Hieronder de samenstelling van ons Dreamteam.

BESTE KEEPER:       STORM BOLMAN  (HELLAS)

Bolman blijft onbetwist onze nummer 1. De jonge keeper deed het voortreffelijk en was meer dan eens de MVP met een ongekend hoog stoppercentage. Rustig en beheerst, die op jonge leeftijd al zijn verdediging goed kan neerzetten. Veel potentie voor de toekomst!

LINKERHOEK:          ERWIN ROELEVELD (WHC/HERCULES)

Routinier die bezig was aan zijn laatste seizoen, maar van afbouwen was beslist geen sprake. Echte teamspeler, altijd opbouwend en super sportief, ook naar tegenstanders. Met zijn snelheid en wendbaarheid heel trefzeker vanuit de hoek, de break-outs en feilloos vanaf de strafworpstip. Een mooi afscheid met de waardering voor zijn totale oeuvre.

RECHTERHOEK:      THIERRY VAN ZUNDERT  (HELLAS)

Dit keer kiezen we voor Thierry van Zundert in plaats van de ‘echte’ linkshander René de Bakker van Quintus. Van Zundert ziet kans om met een geweldige, acrobatische valworp als rechtshander toch steeds veel te scoren. Mooi zweefmoment. Prima instelling, positief ingesteld en een speler die nooit verzaakt.

CIRKELLOPER:        RICK VAN RAVESTEIJN (QUINTUS)

We kunnen er niet omheen. Ook nu weer onbetwist de beste man aan de cirkel met een record aantal doelpunten. Blonk wekelijks uit aan de cirkel met zijn trefzekere afronding via stuitjes, draaiballen, lobjes en strakke schoten. Nauwelijks af te stoppen. Constante vorm. Soms lastig, maar ze zullen hem missen bij Quintus.

LINKEROPBOUW:    MARTIJN POOT (HELLAS)

Van grote waarde geweest voor Hellas, zowel aanvallend als verdedigend. Een schutter van formaat die herhaaldelijk tien of meer doelpunten voor zijn team binnenschoot. Kreeg het vertrouwen en voelde zich duidelijk in zijn element bij Hellas. Van de regioteams was hij ontegenzeggelijk de MVP van dit seizoen. Geen wonder dat hij op de radar kwam van BENE-Leagueclubs. Verdiende een mooie transfer naar Hubo Hasselt.

MIDOPBOUW:  TIMO BLOM (QUINTUS)

Een speler die zich sinds zijn tijd bij DIOS enorm heeft ontwikkeld. Kan terugkijken op een voortreffelijk seizoen. Aanvallend van grote waarde met zijn schoten en subtiel afspelen. Verdedigend een betrouwbare kracht in het middenblok. Complimenten voor zijn enorme doorzettingsvermogen en energie.

RECHTEROPBOUW:  WESSEL COSTER (HELLAS)

Geen van de vier clubs beschikt, merkwaardig genoeg, over een specifieke linkshandige opbouwer. Vaak moet een rechtshander die lastige rol vervullen. De ervaren Wessel Coster doet dat bij Hellas regelmatig met succes. Ook is hij een sterke verdediger en kan hij zijn team op sleeptouw nemen. Op basis van zijn jarenlange inzet heeft hij een belangrijke en stabiele bijdrage geleverd aan de successen van Hellas. Bepalende speler en prettige persoonlijkheid, die ze in alle opzichten zullen missen.

BESTE VERDEDIGER: YOURI VERSCHUT (EHC)

Was erg sterk in de dekking in het middenblok. Een waardevolle verdediger voor EHC, maar zeker ook van belang in aanvallend opzicht. Een zekere factor met een hoog scoringspercentage. Gaat nooit voor halve kansen en is een ware penalty-killer. Dragende kracht in de ploeg uit Leidschendam-Voorburg. Saillant detail: Verschut speelde alle wedstrijden en maakte de meeste minuten voor zijn club.

Ook Mitch Giezeman passeerde de revue. Hij staat bij WHC/Hercules als een blok beton in de dekking. Maakt een snelle ontwikkeling door en is een van de weinige powerboys van het Combinatieteam. Aanvallend nog wat schaven en dan is hij een onmisbare kracht.

Uiteindelijk kreeg Verschut de voorkeur.

GROOTSTE TALENT:   SIL KLOMPÉ  (WHC/HERCULES)

Een jonge speler met veel inzicht aan wie WHC/Hercules nog veel plezier gaat beleven. Sterk in de benen, gebruikt het koppie, kan snel schakelen en heeft ook nog een goed schot. Een prima spelopvatting. Ook heeft hij oog voor zijn teamgenoten. Mooie toekomst voor de boeg!

BESTE TRAINER/COACH: JORIS WITJENS (HELLAS)

Witjens heeft bij Hellas andermaal aangetoond een prestatief team te kunnen formeren. Zijn  tactisch inzicht is prima ontwikkeld, mede gebaseerd op zijn eigen spelersloopbaan. Samen met Björn Budding en Maura Visser heeft hij Hellas knap naar de tweede plaats gestuwd. Dat is op zich al een prestatie van formaat. Het was een gewaagd experiment dat goed is uitgepakt. En dat verdient een compliment, al komt de trojka nu ten einde. Gelukkig gaat Witjens door.

AD SPORT/PETER LOTMAN

Zondag 25 juni - Wil Budding Sponsorloop