DREAMTEAM REGIOCLUBS EREDIVISIE DEN HAAG/WESTLAND

In vervolg op het Kerstrapport hebben we een favoriet team samengesteld met spelers van de vier regioclubs uit de eredivisie. Voor elke positie kozen we in het All Star Team een speler van Hellas, Quintus, WHC/Hercules of EHC die tot aan de Winterstop indruk heeft gemaakt.

Een dergelijke verkiezing is altijd een tikje subjectief, omdat we geen punten kunnen geven zoals bij een jurysport. Voor sommige posities kwamen ook meerdere spelers in aanmerking, maar we hebben uiteindelijk na een zorgvuldige afweging deze definitieve keuze gemaakt. Al realiseren we ons dat de lezer wellicht de voorkeur geeft aan een andere speler. We hebben echter naar beste eer en geweten gekozen.

Voor een nóg betere begripsvorming hebben we een korte motivatie gegeven per individuele speler.

Hieronder de samenstelling van ons Dreamteam

BESTE KEEPER:       STORM BOLMAN  (HELLAS)

Bolman moest plotseling de ervaren doelman Caspar Hovingh vervangen, die geblesseerd raakte en op dat moment juist in vorm was. De jonge keeper deed dat voortreffelijk en was meer dan eens de MVP met een ongekend hoog stoppercentage.

BESTE RECHTERHOEK:      RENÉ DE BAKKER  (QUINTUS)

De linkshandige De Bakker scoorde aan de lopende band vanuit de rechterhoek en uit de breaks. Niet zelden kwam hij tot tien doelpunten of meer voor zijn team. Hij verkeerde in een absolute topvorm.

BESTE LINKERHOEK:          TWAN KLOMPÉ (HELLAS)

Jong nog, maar nu al nadrukkelijk aanwezig in de succesvolle Hellasformatie. Trefzeker vanuit de hoek, snel in de tegenaanval en krachtig in de dekking. Vaste waarde ook in Jong Oranje.

BESTE CIRKELLOPER:        RICK VAN RAVESTEIJN (QUINTUS)

Blonk wekelijks uit aan de cirkel bij Quintus met zijn trefzekere afronding via stuitjes, draaiballen, lobjes en strakke schoten. Nauwelijks af te stoppen. Constante vorm.

BESTE LINKEROPBOUW:    MARTIJN POOT (HELLAS)

Een schutter van formaat die herhaaldelijk tien of meer doelpunten voor zijn team binnenschoot. Voelt zich duidelijk in zijn element en scoort naar hartenlust. Ook krachtig in de dekking. Opgebloeid bij Hellas.

BESTE MIDOPBOUW:           KOEN HOUDIJK (WHC/HERCULES)

Een behendige spelbepaler met veel inzicht. Beweeglijke middenopbouwer die zelf voor een doeltreffende actie kan gaan, maar ook subtiel een vrijstaande ploeggenoot kan aanspelen. Hij zorgt voor de creativiteit en dreiging in het Combinatieteam.

BESTE RECHTEROPBOUW:  WESSEL COSTER (HELLAS)

Geen van de vier clubs beschikt, merkwaardig genoeg, over een specifieke linkshandige opbouwer. Vaak moet een rechtshander die lastige rol vervullen. De ervaren Wessel Coster doet dat bij Hellas regelmatig met succes. Ook is hij een sterke verdediger en kan hij zijn team op sleeptouw nemen.

De nog jonge Luca Baak vervult bij WHC/Hercules diezelfde moeilijke rol. Ook hij was vaak bepalend voor zijn team.

We kozen uiteindelijk voor de routinier Coster. De tijd voor Baak, een speler in ontwikkeling, komt nog wel.

BESTE VERDEDIGER: TIM LAMMERS (EHC)

Puur op basis van zijn verdedigende kwaliteiten krijgt Lammers een plaats in dit team. Onvermoeibaar gaat hij altijd voorop in de strijd. Een voorbeeld voor zijn ploeggenoten in de dekking. Strijdend voor elke centimeter.

GROOTSTE TALENT:   ISMAIL FAKHIR  (HELLAS)

Een jonge speler met veel inzicht aan wie Hellas nog veel plezier gaat beleven. Hij kan makkelijk passeren, hoog springen en heeft een bekeken schot. Ook heeft hij oog voor zijn teamgenoten.

BESTE TRAINER/COACH: JORIS WITJENS/BJÖRN BUDDING/MAURA VISSER (HELLAS)

Op ons lijstje stond ook Ruben Schelbert van Quintus. Ze beschikken alle vier over de nodige ervaring als speler op topniveau. Ook hun tactisch inzicht is prima ontwikkeld. Zij kunnen een partij laten kantelen met een noodzakelijke ingreep. Ieder op hun eigen manier hebben zij een grote invloed op het team.

Toch kozen we voor de trojka bij Hellas, omdat het een gewaagd experiment is dat tot nu toe prima is uitgepakt. En dat verdient een compliment.

Het neemt niet weg, dat ook Schelbert uitstekend werk aflevert bij Quintus.

AD SPORT/PETER LOTMAN

Nieuwjaarsborrel