DUBBELE DEGRADATIESTRIJD HELLAS

Den Haag – Voor de beide selectieteams van Hellas staat er zaterdag een belangrijke wedstrijd in de strijd tegen de degradatie uit de eredivisie op het programma. De vrouwen van interim-coach Nico Stet ontvangen hekkensluiter Aalsmeer. De mannenploeg van het technisch duo Budding/Saponjic gaat op bezoek bij rivaal Quintus.

De vrouwen van Hellas delen met V&L en Handbal Venlo de voorlaatste plaats in de degradatiepoule met zes punten. De Haagse club heeft een ongunstiger doelsaldo. Aalsmeer staat met twee punten minder onderaan.

De teruggehaalde Stet: ,,Die wedstrijd is dus cruciaal. Ondanks alle tegenwind denk ik dat wij het gaan redden tegen Aalsmeer en ook die twee laatste wedstrijden gaan we winnen. Vertrouwen hebben in de goede afloop en geloof hebben in eigen kunnen zijn op dit moment essentieel. De tijd is te kort voor mij om alles nog te repareren. Ik ben geen wonderdokter. Ik moet vooral zoeken naar de balans in het team. De speelsters moeten er weer in geloven. Aan degradatie moeten we niet denken. Hellas hoort thuis in de eredivisie.”

Het duel begint in de Hellashal aan de Laan van Poot om 20.30 uur.

Voor de mannen is de situatie nog ernstiger. De Haagse ploeg staat al de hele competitie op de fatale laatste plaats. Tot aan dit seizoen  betekende dat rechtstreekse degradatie, maar door de vernieuwde eredivisie met de komst van de Beneliga heeft Hellas nog een escape. Als die constructie definitief doorgaat, speelt Hellas nog een best-of-two tegen de laatste ploeg van de nacompetitie uit de eerste divisie. Limburg Lions, Houten, MHV en DSS/Aristos hebben zich daarvoor geplaatst.

Coach Saponjic: ,,Zover komt het niet. Wij gaan er van uit, dat we voorlaatste worden en dan zijn we veilig. We hebben het zwaar dit seizoen, maar we geloven nog steeds in de goede afloop. Ook tegen Quintus gaan we weer volle bak.”

De derby Quintus-Hellas begint zaterdag in de Van der Voorthal in Kwintsheul om 20.15 uur.

AD HAAGSCHE/WESTLANDSE COURANT/Peter Lotman

SPECTACULAIRE DERBY
NHV-gesprek van de week met onze voorzitter Anneke