Eenvoudige zege Hellas in derby tegen EHC

AD SPORT – Peter Lotman

De derby tussen EHC Leidschendam-Voorburg en het Haagse Hellas eindigde in een 24-33 overwinning voor de Hellenen.

Het was een zakelijke overwinning, waarbij Hellas duidelijk de betere partij was. Het team van coach Maarten Roestenburg kwam dan ook niet in de problemen met tussenstanden van 3-11, 6-13, 9-16, 14-22, 18-27 en 20-31.

Roestenburg tevreden: ,,Een prima uitslag, al hadden we misschien nog wel meer doelpunten moeten maken. Maar dat is dan ook het enige verwijt. Ik heb de ervaren spelers extra rust kunnen geven. Die jonge gasten speelden een prima hoog tempo. In elk geval geen blessures opgelopen voor de topper zaterdag tegen E&O. En dat is ook belangrijk.”

Bij Hellas kwamen de meeste doelpunten van: Loek van Bergen en Henegouwen (5), Thierry van Zundert (5), Kevin Pronk (4), Pim van Starrenburg (4), Michael Pronk (4) en Olivier Beltman (3).

EHC miste de basisspelers Djimmy Nolet, Tim Lammers, Jury van Vliet, Jermaine Taco en Bart Vinkesteijn. Die waslijst aan geblesseerden maakte het voor de thuisclub extra lastig. Het team moest worden aangevuld met spelers uit het tweede, dat daarvoor al een wedstrijd had gespeeld. Dat bleek te veel van het goede.

Positief waren de eerste minuten van A-junior Björn van Rijn. Ook de vier fraaie doelpunten vanuit de rechterhoek door Dave Uytdewilligen waren het vermelden waard. Youri Verschut (ex Hellas) liet zich gelden met mooie doelpunten en goede defensieve acties.

Haagse Topsport

Zaterdag 23 oktober stond in het teken van de Haagse derby EHC tegen Hellas. De wedstrijd kende een wat stroeve start. Na tien minuten stond er pas een 1-1 score op het bord. Dit kwam mede door de kansen die aan beide zijden niet werden benut en een sterke dekking. Maar vooral door uitstekend keeperswerk van de doelverdedigers van beide teams.

Voor rust wist Hellas nog een gat te slaan van zes doelpunten. Een gat dat EHC te machtig was en niet meer te boven kwam in het restant van de wedstrijd. Dit gaf coach Maarten Roestenburg de kans wat van zijn basiskrachten meer rust te geven.

Na rust is Wessel Coster niet meer binnen de lijnen gekomen en kregen jonge talenten zoals Twan Klompé veel speeltijd. Hellas speelde de wedstrijd met weinig weerstand van EHC uit en won de derby met 24-33. Kleine smet op de wedstrijd was het uitvallen van keeper Tjalle Barreveld met een ogenschijnlijke schouderblessure. In de slotfase van de wedstrijd ging het mis bij het aangooien van een break out.

Foto’s: Jet van Bergen en Henegouwen

Hellas wint overtuigend van E&O