Hellas wint overtuigend van E&O

AD SPORT – PETER LOTMAN

Hellas speelde een prima partij tegen E&O en dat leverde een onverwacht hoge 33-22 overwinning op. In de beginperiode ging het duel nog gelijk op, maar via 10-6 en 12-8 pakte de thuisclub bij de rust al een 16-11 voorsprong.

Na het wisselen drukte het team van coach Maarten Roestenburg door naar 22-14 met snelle aanvallen. Daarna kon de opponent uit Emmen niet meer aanhaken, mede dankzij de sterke dekking en prima keeperswerk van Hellasdoelman Caspar Hovingh. Hellas bleef er lustig op los scoren met knappe treffers vanuit de hoeken en met sterke schoten vanuit de tweede lijn.

Coach Roestenburg: ,,Dit was de beste wedstrijd die wij tot nu te hebben gespeeld. Wij hadden snel in de gaten hoe E&O wilde spelen. Dat konden wij vrij makkelijk pareren met een heel goede dekking en een prima keeper. Aanvallend scoren wij ook steeds makkelijker. Dat blijkt wel uit de 33 doelpunten dit keer. Met de minste doelpunten tegen in de eredivisie en een goede gevarieerde aanval kunnen wij nu dit soort uitslagen neerzetten. Vandaag kwam al het goede eruit, waardoor wij meer dan terecht hebben gewonnen.”

Doelpunten Hellas: Pim van Starrenburg, Wessel Coster, Kevin Pronk, Thierry van Zundert, Olivier Beltman (allen 5 doelpunten), Antón Rodríguez Otero (3), Loek van Bergen en Henegouwen (2), Thomas Beltman (2) en Michael Pronk.

Haagse Topsport

Op zaterdag 30 oktober speelde Imto Benelux Hellas een thuiswedstrijd tegen Oosting Metaal Recycling E&O. Vooraf werd dit een spannende wedstrijd geschat, maar al snel bleek dat er in de Hellashal niets te halen viel voor de gasten uit Drenthe.

In de openingsfase van de wedstrijd waren beide teams aan elkaar gewaagd. Aan beide kanten werden mooie aanvallen gespeeld en een aantal fraaie doelpunten gescoord. Dit resulteerde in een stand van 8 tegen 6 na een kwartier spelen in het voordeel van de mannen uit Den Haag. Vanaf dit punt in de wedstrijd ging het lopen aan de kant van Hellas. Dankzij een tactisch besluit om één van de spelers van E&O uit te dekken begon het in de dekking te lopen en kon Hellas door het spelen van vloeiende aanvallen uitlopen tot een gat van 5 doelpunten. De ruststand was 16 tegen 11.

Na de rust zette Hellas de lijn van de eerste helft voort. Zij begonnen scherp en konden het verschil gelijk uitbreiden naar 8 doelpunten. E&O had de gehele tweede helft geen antwoord op het spel van Hellas, hierdoor bleef het verschil maar groeien in het voordeel van Hellas. Met nog een kwartier te spelen had Hellas een voorsprong van 10 doelpunten waardoor coach Maarten Roestenburg sommige van zijn spelers rust kon geven. De thuisploeg bleef geconcentreerd spelen tot het laatste fluitsignaal en dit resulteerde in een overtuigende 33-22 overwinning voor Hellas.

Foto: Jet van Bergen en Henegouwen, meer foto’s zijn hier te zien.

Handbalclubs uit regio worstelen met vergaande maatregelen
Eenvoudige zege Hellas in derby tegen EHC