EERBETOON COACH NICO STET AAN LEERMEESTER JAN ALMA

Den Haag – De handbalvereniging Hellas heeft zaterdag een bijzondere coach op de bank zitten. Tijdens het competitieduel tussen de mannen van de Haagse club en Tachos (20.30 uur, Laan van Poot) zal voormalig toptrainer Jan Alma naast coach Nico Stet de wedstrijd aansturen. Een mooi initiatief van Stet als eerbetoon aan zijn leermeester.

De inmiddels 78-jarige Alma wordt beschouwd als de nestor van het Haagse handbal. Hij behaalde grote successen met de vrouwen en mannen van Hellas, Hermes en Quintus. Ook landelijk was hij als bondscoach succesvol met de nationale vrouwenploeg en met de mannen van Aalsmeer, met wie hij ook de landstitel veroverderde.

,,Daarom,” aldus initiatiefnemer Stet, ,,is het idee ontstaan om Jan Alma op deze wijze nog eens extra te eren. De partij tegen koploper Tachos is voor ons een beladen wedstrijd, dus dit is een mooi moment.”

Stet kwam op het idee, omdat hij merkte dat Alma nog graag een wedstrijd van Hellas wilde bijwonen. ,,Ik had hem gevraagd of hij dvd’s van de ploeg wilde zien van de uitwedstrijd destijds tegen Tachos. Maar hij wilde graag een wedstrijd live zien. Om de sfeer weer eens te proeven. Maar door de operaties was hij daar nog niet aan toe. Rond de Kerstdagen, kwam bij mij het idee op om hem als een eerbetoon samen met mij een wedstrijd te laten coachen. Het minste wat ik voor mijn leermeester kon doen, ” vond Stet.

,,We hebben inmiddels alles geregeld. Een  bondsnummer waardoor hij officieel op een stoel naast de wisselbank mag zitten, vervoer en alles eromheen. Het lijkt mij ontzettend leuk om samen met hem te coachen. Het moet een mooie avond worden. Hij is er al volop mee bezig. Pas geleden vroeg hij nog: we kunnen toch wel winnen van Tachos? Nog even gedreven als altijd.”

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

HELLAS NAAR HALVE FINALE BEKER; QUINTUS UITGESCHAKELD
Drie secretaris/tijdwaarnemers nodig voor komende zondag