EK Handbal voor politievrouwen bij Hellas!!

Van 10 t/m 13 maart vindt het EK Handbal voor politievrouwen plaats in de Hellashal! Een heel mooi evenement, waarbij wij trots zijn dat wij onderdeel zijn van de organisatie. Hellas verzorgt lunches voor alle spelers, officials en genodigden en natuurlijk is het clubgebouw open.

De wedstrijden vinden overdag plaats. Vanaf 18.00 uur is de hal dus gewoon weer beschikbaar voor onze eigen trainingen.

Hierna het persbericht van de politiebond:

PERSBERICHT

Leusden, februari 2014

Van 9 tot en met 14 maart wordt in Den Haag het vierde Europees Kampioenschap handbal voor politievrouwen gehouden. De wedstrijden vinden plaats in de hal van HV Hellas, Laan van Pootlaan 353a. Het evenement wordt georganiseerd door de Nederlandse Politie Sportbond, onder auspiciën van de USPE (Europese Politie Sportbond).

Naast Nederland doen ook Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk mee aan het Europees Kampioenschap, evenals Hongarije, Denemarken en Noorwegen. Twee medewerkers van het NHV (Ned.Handbal Verbond) zullen de Politie Sportbond tijdens de wedstrijden ondersteunen. Zij nemen het wedstrijdtechnische deel voor hun rekening.

Op dinsdag 11 februari vindt in Wenen de loting plaats, dan wordt bekend wie de tegenstander is van Nederland tijdens de openingswedstrijd.

De officiële opening vindt plaats op zondagavond in Duinrell. In principe wordt er ’s morgens getraind en ’s middags gespeeld. Er zijn drie wedstrijden per dag. De openingswedstrijd is op maandag 10 maart 12.30 uur met het Nederlandse team als gastland. De finale is op donderdag 13 maart om 16.00 uur.

In 2010 vond het EK plaats in Duitsland. Einduitslag:

1 Germany

2 Norway