Even voorstellen….onze nieuwe scheidsrechterscoördinator!

Vele jaren heeft Niek voor onze scheidsrechters gezorgd, met de laatste jaren Frans Joosstens aan zijn zij voor de jeugdscheidsrechters. Vanaf het begin van dit seizoen hebben we een nieuwe scheidsrechterscoördinator die alles rondom onze scheidsrechters regelt: Mike Pennock. De hoogste tijd om eens nader kennis te maken!

Wie is Mike Pennock en waar kom je vandaan?

Ik ben de vader van Mitchell en Justin die beide in de HAJ spelen. Ik kom uit Zoetermeer en heb zelf nooit handbal gespeeld maar heb in mijn eigen sport de scheidsrechters meer betrokken bij de sport, de Nederlandse competitie opgezet, net als de Europese finale voor landenteams.  Ik houd ervan om structuur aan te brengen en dingen met elkaar te regelen.
Mike Pennock

Hoe ben je bij Hellas terechtgekomen?

Eén van mijn motto’s is “Niets moet en alles mag maar je moet het zelf willen” en “Je kunt alles bereiken wat je wilt, als je bereid bent er zelf tijd in te steken” (The Sky is the limit when your hart is in it). Dit heb ik ook aan Mitchell en Justin gezegd en toen ze merkten dat zij zelf meer wilden bereiken in het handbal dan onze vorige vereniging in Zoetermeer kon bieden, hebben ze er zelf voor gekozen om naar Hellas te gaan om daar te gaan spelen en beter te worden in deze mooie sport.

Wat zijn je ambities en doelen als coördinator?

Mijn ambitie is om ervoor te kunnen zorgen dat we vanuit Hellas constant kwalitatief hoogwaardige scheidsrechters opleiden die alle wedstrijden consequent, eerlijk en sportief leiden. Dit bereiken we door met elkaar tijd en aandacht te besteden aan het trainen en begeleiden van al onze spelleiders en scheidsrechters.  Ik sta altijd open voor positieve en constructieve ideeën en op zoek naar mogelijkheden.

Wat zijn de kwaliteiten van een goede scheidsrechter?

In mijn ogen is een goede scheidsrechter iemand die bereid is om een wedstrijd naar eer en geweten te leiden waarbij hij/zij zich realiseert dat zijn houding en gedrag direct invloed hebben op de wedstrijd. Een goede scheidsrechter moet ook open staan voor constructieve feedback over zijn prestaties in het veld. Daarmee bedoel ik dat een scheidsrechter constant bezig moet zijn om beter te worden. Fouten maken mag maar je moet er wel voor open staan om ervan te leren.

Hoe kan Hellas jou helpen?

Deze vraag wil ik liever omdraaien want de coördinatie van de scheidsrechters doe ik niet voor mezelf maar voor de scheidsrechters. Ik wil ervoor zorgen dat de scheidsrechters bezig kunnen zijn met fluiten en daar ook plezier aan beleven. De vraag zou moeten zijn: Hoe kan ik Hellas en in dit geval de scheidsrechters helpen? De input van de scheidsrechters tijdens de scheidsrechters avond, heeft mij weer veel energie en ideeën gegeven. “Korte termijn acties en lange termijn beleid. De volgende stap is nu om een beleidsplan te maken. Iedereen die mee wil denken over of mee wil helpen aan het opstellen van een beleidsplan voor de scheidsrechters van Hellas, wil ik uitnodigen om mij te bellen of aan te spreken als ik op de club ben..

Iedereen binnen Hellas kan mij maar vooral zichzelf en daarmee Helaas helpen door te handelen volgens het volgende motto “Zeg wat je doet en doe wat je zegt”  (Afspraak is afspraak)

Coffee&Tea voor de Vrienden van Hellas én nieuwe vrienden!
QUINTUS EEN MAATJE TE GROOT