GEBROKEN POLS HELLASSPELER WESSEL COSTER

AD SPORT/PETER LOTMANEr was weinig vreugde bij de Haagse  vertegenwoordigers in de eredivisie. Of het zou bij EHC moeten zijn, dat knap met 28-27 won van Handbal Feijenoord. Hellas verloor met 21-27 van Dynamico en WHC/Hercules met 34-22 bij Tachos. Grootste tegenvaller was echter de gebroken pols van Hellasspeler Wessel Coster. De Hagenaar was juist zo goed in vorm en van grote waarde voor het team van coach Maarten Roestenburg.

Hellas beleefde in meerdere opzichten weinig plezier aan het duel met Dynamico. Het verlies was al een tegenvaller, maar de blessure van sterkhouder Wessel Coster was een gigantische domper. De makkelijk scorende opbouwer liep een gebroken pols op en werd zondagmorgen direct al geopereerd. De pechvogel zelf vanuit het ziekenhuis: ,,Ik heb helaas mijn pols op twee plaatsen gebroken en het schijnt geen gunstige breuk te zijn. Daarom moest ik in het ziekenhuis blijven en ben ik direct geopereerd. Pech en vreselijk balen, maar het is niet anders. Voorlopig dus een tijdje uitgeschakeld.”

Fikse tegenvallers voor coach Roestenburg, die door blessures ook al basisspelers Kevin Pronk en Pim van Starrenburg moet missen. ,,Het zit even niet mee, nee. Dat wordt veel improviseren de komende tijd. Op zo veel pech hadden we niet gerekend bij de start van het tweede deel van de competitie. Bij ons moet de gifbeker helemaal leeg…”

En aanvoerder Loek van Bergen en Henegouwen: ,,We moesten weer veel improviseren en dat droeg niet bij aan de kwaliteit van ons spel. Het verlies van Wessel weegt veel zwaarder dan de nederlaag. We zullen nog meer moeten improviseren richting de inhaalwedstrijd van donderdag tegen BFC.”

Martijn Poot, die overkwam van het Westlandse Quintus scoorde zes keer en was daarmee topscorer. Yannick van Zundert (4), Loek van Bergen en Henegouwen (4), Kevin Hendriks (3), Thierry van Zundert (2), Wessel Coster en Olivier Beltman waren de overige doelpuntenmakers.

Haagse Topsport Tribune

Afgelopen zaterdag speelde HV Hellas tegen Dynamico uit het Brabantse Oss. De mannen van Hellas hadden nog iets recht te zetten na het onnodige verlies tegen Havas het weekend ervoor. Hellas kampte nog steeds met veel blessures. Basisspelers Kevin Pronk en Pim van Starrenburg waren helaas niet van de partij. Ook Pim van Drimmelen, Michael Pronk en Thomas Beltman konden niet bij de selectie aansluiten. Dynamico heeft hun draai gevonden en de laatste twee wedstrijden gewonnen. Zij waren overduidelijk gebrand om te winnen en hun reeks door te zetten.

HV Hellas begon door de missende spelers met een verassende opstelling. Thierry van Zundert, de fenomenale rechterhoekspeler, speelde dit keer op de cirkel. Nieuwe aanwinsten Martijn Poot en Jesse van der Linden mochten de wedstrijd starten. Ook jeugdspelers Ismail Fakhir en Yannick van Zundert stonden in de basis. Nadat Martijn Poot de 1-0 voor Hellas er feilloos inschoot, ging het spel erg gelijk op. Door een hard werkende dekking van beide partijen werd er weinig gescoord. Na tien minuten scoorde Wessel Coster, die vanwege een lichte blessure op de bank begon, de 2-2 vanaf de penaltystreep. Na een gelijk opgaande periode wist Dynamico een voorsprong van twee punten te pakken, waardoor Maarten Roestenburg, coach van HV Hellas, genoodzaakt was een time-out in te zetten. Helaas kon Hellas zich niet herpakken en bleef Dynamico uitlopen, wat leidde tot een ruststand van 6-12.

Hellas begon de tweede helft een stuk beter. De verdediging stond erg goed, waardoor Hellas, zoals vanouds, op snelheid de aanval kon spelen. Na een aantal minuten raakte Wessel Coster na een nare val op zijn pols geblesseerd. Toch wist Hellas zich, ondanks het verlies van de altijd belangrijke Wessel Coster, terug te knokken tot twee punten achterstand. De laatste twintig minuten viel Hellas terug in hun spel van de eerste helft, er werd een stuk trager gespeeld en kansen werden niet afgemaakt. Het laatste redmiddel, mandekking aan de gevaarlijke Chiel van Iperen, bleek niet te helpen. Hellas verloor de wedstrijd met 21-27.

Na een zware en harde wedstrijd kon Hellas de punten niet in Den Haag houden. Opnieuw werd er verloren van een tegenstander waarvan Hellas, op papier, niet zou moeten verliezen. Donderdag 20 januari is de volgende wedstrijd van HV Hellas tegen BFC, de nummer 4 uit de Eredivisie. Hopelijk kan Hellas zich herpakken en een spannende wedstrijd neerzetten.

Foto: Jet van Bergen en Henegouwen

Persconferentie 25 januari 2022