GEWAARSCHUWD  HERCULES VERSLAAT HELLAS-BELOFTEN

GEWAARSCHUWD HERCULES VERSLAAT HELLAS-BELOFTEN

Den Haag – De handballers van Hercules werden vorig seizoen in het bekertoernooi op even verrassende als spectaculaire wijze uitgeschakeld door het lager spelende beloftenteam van Hellas. In het kamp van Hellas hoopte men gisteravond opnieuw op een stunt, maar het gewaarschuwde Hercules liet zich niet nog eens verrassen. Het won zonder al te veel problemen met 21-29.

Hercules speelt inmiddels eredivisie en bleek toch over beduidend meer fysieke kracht te beschikken dan de jeugdige formatie van coach Neso Saponjic. Hercules mag dan met nul punten de ranglijst van de eredivisie afsluiten, toch is het krachtsverschil met een ploeg uit de tweede divisie aanzienlijk.

Trainer/coach Menno de Klerk kon een succesje wel gebruiken, zeker met het oog op de beladen streekderby zaterdag tegen Quintus. Hij had zijn manschappen goed op scherp gekregen en dat leidde er toe, dat de ploeg niet zoals vorig jaar door een getergd Hellas kon worden overvallen.

In de eerste helft pakte Hercules met vlot aanvalsspel snel het initiatief en dat leidde bij de rust al tot de overtuigende 11-20 voorsprong. Na het wisselen kon coach De Klerk ook zijn jeugdige talenten inzetten. Vooral Marwin van Offeren en Duncan Postel maakten een prima indruk. De thuisclub zag in het tweede half uur met veel inzet kans wat van de achterstand af te knabbelen. Hercules, met de uitblinkende broers Ricco en Nick Masmeijer, kwam echter geen moment in gevaar.

Voor De Klerk vormde de gedegen overwinning een goede opsteker voor de zware strijd zaterdag in de competitie tegen Quintus. Al realiseerde men zich in het kamp van Hercules maar al te goed dat de tegenstand dan van een aanzienlijk zwaarder kaliber zal zijn.

Hercules speelt in de volgende ronde van de beker op 18 december opnieuw tegen een beloftenteam, ditmaal de talenten van Quintus.

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

DOELMAN BART RAVENSBERGEN HOUDT HELLAS OVEREIND
De nieuwe vrienden van deze week!