HAAGSE HANDBAL DAGEN SERIEUZE KRACHTMETING

OOIEVAARSCUP WORDT ELK JAAR GROTER ÉN BELANGRIJKER

Den Haag – Het initiatief van trainer Alex Curescu om in Den Haag een sterk bezet handbaltoernooi te organiseren is inmiddels uitgegroeid tot een vaste waarde op de oefenkalender van de topploegen in deze regio. Dit jaar wordt alweer voor de vierde keer de strijd uitgevochten om de Ooievaarscup tijdens de Haagse Handbal Dagen.

Curescu is er met zijn medeorganisatoren René Lier, Frank van Engelen, Henk Baggerman en Dave Organo in geslaagd alle clubs uit de regio die op het hoogste niveau uitkomen bij elkaar te krijgen. Ook is er dit jaar een editie voor de vrouwenteams.

De mannenploegen van Quintus, Hellas, Hercules en DIOS zullen drie dagen tegen elkaar strijden om de Ooiveaarscup. Aalsmeer completeert het deelnemersveld.

Curescu: ,,We zijn drie jaar geleden voorzichtig begonnen. Ik ben blij, dat we nu zo’n sterke bezetting bij elkaar hebben kunnen krijgen. En dat we ook de vrouwenploegen hebben kunnen inpassen.”

Op zaterdagmiddag (15.30 uur) wordt er door jeugdsportcoördinator Joris Witjens tevens een clinic voor de jeugd georganiseerd in de Hellashal in Den Haag.

Dat de trainers en spelers inmiddels uitkijken naar het evenement blijkt uit de positieve reacties.

Eelco Overkleeft (trainer Quinusmannen): ,,Een interessant toernooi, dat uitstekend geschikt is om te testen hoe de eigen spelers er voor staan en hoe de tegenstanders de wijzigingen in hun ploeg hebben opgevangen. Voor mij is belangrijk dat de zaken waar we op trainen eruit komen. En dan wil ik het toernooi ook wel graag winnen.”

Loek van Bergen en Henegouwen (aanvoerder Hellas): ,,De Ooievaarscup is een mooi moment om onze progressie te kunnen beoordelen. De trainers zullen het toernooi vooral gebruiken om veel te rouleren en verschillende samenstellingen binnen het team te testen. Het is voor ons een geweldig toernooi in de aanloop naar de competitie.”

Britt van Stekelenburg (speelster Quintus): ,,Een mooi toernooi en handballen tegen Hellas en Westlandia is altijd leuk. Geweldig dat er nu ook een editie voor de vrouwen is. Onze ploeg is nogal veranderd, dus het is goed dat we nog flink kunnen oefenen.”

Het toernooi begint vrijdag in sporthal Boswijk om 19.30 uur met de vrouwenderby tussen Westlandia en Quintus, gevolgd door de mannen van Hercules en DIOS om 20.50 uur. Zaterdag (vanaf 14.00 uur) spelen de mannen in sporthal Loosduinen en de vrouwen (vanaf 13.00 uur) in de Hellashal. Zondag (10.30 uur) zijn de wedstrijden voor de mannen in de Hellashal  en is het vrouwentoernooi in sporthal Loosduinen.

AD HAAGSCHE/WESTLANDSE COURANT/PETER LOTMAN

HELLAS VERBOLGEN OVER HANDELWIJZE SAMIR BENGHANEM
Het definitieve speelschema van de Ooievaarscup!