HA/HB, HC en HD op het Aalsmeertoernooi 2015!

Zeer trots zijn we op onze mannenteams in opleiding bij Hellas! Alle teams maken een goed seizoen door en eindigen hoog in de poule. HA en HC spelen in de landelijke divisie en hebben zich geplaatst voor het NK! HB speelde niet landelijk, maar hadden dit niveau (achteraf) wel goed aangekund. Zij werden met overmacht zaalkampioen (en dat is natuurlijk ook prettig!). De HD zijn ook hoog geëindigd, de jongens die overgaan sluiten goed aan bij het niveau van wat in de C van hen gevraagd wordt. Wekelijks steken trainers en coaches veel tijd in de ontwikkeling van spelers. In een prettige omgeving wordt hard en met plezier getraind.

De afgelopen 2 dagen stonden voor onze mannen in het teken van het Aalsmeer-toernoei.

De heren D speelde onder leiding van Anniek Weke en Paulien Barendrecht in de Bankrashal in Amstelveen. Zaterdag werd gewonnen van Volendam (19-10) en van BFC (17-13). De winst werd behaald door lekker ver vooruit verdedigen en veel snelle tegenaanvallen. En ook door mooie afstandsschoten en passeerbewegingen.  Verloren werd helaas van de meiden (!) van Handbalschool Twente (10-4). Zij stonden een dag later in de finale.  Hierdoor mochten jullie zondag vroeg uit de veren voor de wedstrijden in de middenpoule. Van Zeeburg werd gewonnen, van Handbalschool Brabant en Kwiek werd verloren. Dit leidde uiteindelijk tot een 7de plaats. Heel goed gewerkt (zowel mentaal als handbaltechnisch) door Rens, Daniel, Vito, Lars, Casper, Ali, Hugo, Maarten en Sem! Een actieve verdediging met veel balonderscheppingen! Iedereen stelde voor elke wedstrijden doelen voor zichzelf en werkte daar ook keihard aan.

Op zaterdag speelde de HC in een sterke poule tegen WHC, BFC en Olympia. Coaches Justin Pronk en Chung See hadden de boys (Paul, Stan, Yannick, Thomas, Olivier, Guus, Jesse, Michael, Kevin en Ygor) op tijd gereed voor de derby tegen stadsrivaal WHC. In de competitie is WHC kampioen geworden en verloor Hellas 2 keer. Vandaag waren de rollen omgedraaid. Door zeer actief en ver uit te verdedigen had WHC moeite de bal rond te spelen en ons doel te bereiken. In de aanval had WHC geen antwoord op onze harde schoten. De eerste wedstrijd werd gewonnen met 11-7! De tweede wedstrijd hadden jullie het lastiger. BFC had enkele fysiek zware spelers. Omdat we in de Hellas opleiding geloven dat een ver vooruit geschoven verdediging jullie beter opleidt, kiezen we er in zo’n situatie ook niet voor om ons aan te passen aan de tegenstander. Dat dat kan leiden tot verlies, weten we, maar wij willen groeien! Mentaal kregen jullie het ook lastig, maar ook daar leren we van! De wedstrijd tegen BFC werd verloren met 17-9. De laatste wedstrijd in de poule moest gewonnen worden om kans te maken om een plek in de winnaarspoule. Jullie kwamen helaas onvoldoende in jullie eigen spel, waardoor het ook mentaal weer een pittige uitdaging werd. Helaas ging de overwinning met 12-11 naar Olympia. Zondag moesten jullie opnieuw aan de bak. In de Verliezerspoule werd gewonnen van Volendam en Internos, en gelijk gespeeld tegen Olympia. Jullie werden winnaars van de poule en met een vast geloof dat jullie volgend jaar terugkomen in de Winnaarspoule!

In het HA toernooi hadden we ingeschreven met een HA/HB combinatie onder leiding van Boy van der Ploeg, Maarten Visser en Robin Meijer. Deze mannen worden al het hele seizoen samen getraind door Neso Saponjic en Joris Witjens. De groep kent elkaar heel goed, werken goed samen en dat kwam tot uiting in het toernooi. In de voorronde werd gewonnen van Rapiditas (10-8), Haro (17-10) en verloren van V&L. In de eindronde werd gewonnen van Olympia (14-10), gelijk gespeeld tegen V&L (10-10) …en er werd verloren van Aalsmeer (9-7). Op basis van deze resultaten mochten jullie zondagavond in een bomvolle Bloemhof om 21.30 de finale spelen tegen het thuisspelende Aalsmeer! Iedereen kon genieten van jullie spel. Knap hoe jullie kalm bleven en de voorsprong van steeds 1 of 2 punten wisten te behouden. Goede schoten van Allan en Bart, een mooie goal van Quinton vanuit de hoek…en vooral subliem keeperswerk van Rene! Jullie wonnen terecht met 10-9! Verdiende lof voor alle boys: Rene, Jari, Allan, Max, Justin, Pim, Bernie, Quinton, Matthijs, Wessel, Djordje, Job, Persijn, Olaf, Bob, Kasper en de fanatiekste supporter Marnix!   En nu gaan we ons natuurlijk opmaken voor het NK. HC speelt de strijd op 18 april, HA spelen op 9 mei (Sporthallen Zuid in Amsterdam). En we kijken ook naar volgend seizoen. De Hellas jeugdopleiding staat goed in de steigers maar we hebben zeker nog een slag te maken. Onze visie is (naast platform voor de breedtesport) een topsportklimaat te ontwikkelen waarin we van klein naar groot sporters opleiden tot het hoogste niveau!

14-22 VOORSPRONG NIET GENOEG VOOR HELLAS
HELLAS MIST TWEE BASISSPELERS