HANDBALLERS HELLAS KRIJGEN EINDELIJK LOON NAAR WERKEN

Den Haag – De handballers van Hellas kregen in de eredivisie tegen Swift Arnhem eindelijk loon naar werken. Na de 12-7 ruststand won de formatie van het technisch duo Budding/Saponjic met 23-21. Een zwaar bevochten overwinning die in de spannende slotfase nog bijna in gevaar kwam. Wessel Coster was zowel aanvallend als verdedigend de beste Hagenaar.

In de eerste helft ging het nog wat moeizaam, omdat Hellas vooral te onzorgvuldig was met de kansen. Veel schoten van Loek van Bergen en Henegouwen en Ubbo Starrenburg belandden op de paal of lat. Vanuit de sterke verdediging was de opbouw goed, maar het onbenut laten van de vele mogelijkheden hield Swift in de wedstrijd.

De lage 12-7 ruststand bood voor de thuisclub voldoende perspectief om die marge verder uit te bouwen. Toch was het juist de Arnhemse opponent die bij 13-10 en 16-13 aanhaakte. Aanvoerder Loek van Bergen en Henegouwen: ,,We hebben het ons te moeilijk gemaakt door Swift niet op een grotere afstand te spelen. Daardoor werd het onnodig spannend. Maar ik ben trots dat we met z‘n allen dit resultaat hebben neergezet.”

Op basis van een sterk collectief bleef de thuisclub, met de sterk keepende Maikel Takken, toch steeds aan de goede kant van de score. Bij 21-20 moest Hellas tot het uiterste gaan om de punten in huis te houden. Wessel Coster benutte koel een strafworp, maar bij 22-21 dreigde opnieuw een puntendeling. Loek van Bergen speelde fraai Norbert Laernoes aan, die onreglementair werd afgestopt. De zevenmeter werd door Coster weer feilloos achter de Arnhemse doelman geschoten.

Grote vreugde in het kamp van Hellas, dat met de overwinningen op Tachos en Swift heeft aangetoond dat het straks in de play-down nog een rol van betekenis kan spelen.

Doelpunten Hellas: Wessel Coster (7), Semmy Boekee (4), Loek van Bergen (3), Jeffrey Zevenbergen (3), Daan Kulker (2), Norbert Laernoes (2), Tom Visser en Ubbo Starrenburg.

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

Vanaf 1 januari 2014 verbod op verkoop aan en gebruik van alcoholische dranken door personen jonger dan 18 jaar
Kanjer van de Week Sem Coenen