HANDBALLERS HELLAS PAKKEN VERRASSEND PUNTJE BIJ TACHOS

Waalwijk – De handballers van Hellas pakten in de tweede wedstrijd van de play-down verrassend een kostbaar punt (19-19) in Waalwijk tegen Tachos. Het gelijkspel werd vooral bereikt op basis van een geweldige instelling. Uit geslagen positie (15-10) knokten de Hellenen zich sterk terug.

Het was een bikkelhard duel waarbij beide ploegen het meer moesten hebben van inzet dan van mooi handbal. Aanvankelijk leek Hellas ten onder te gaan aan de fysieke strijd. De Haagse ploeg liet goed verzorgd handbal zien, maar leed te veel balverlies en miste veel open kansen.

Bij de rust was het 10-9 voor de thuisclub en halverwege de tweede helft 15-10. Op dat moment herpakten de Hagenaars zich en realiseerden zich bijtijds dat ze de zaken steviger moesten aanpakken. Zij bleven jagen en met een serie mooie aanvallen knokten zij zich terug tot 17-17. Tachos nam een time-out, maar Hellas bleef in het juiste ritme. Loek van Bergen en Henegouwen zorgde voor 17-18 en de goed spelende Jeffrey Zevenbergen even later voor 18-19. Toch kwam Tachos steeds weer op gelijke hoogte. Met nog twintig seconden balbezit had Hellas nog kans op de winnende treffer, maar de bal spatte uiteen op het aluminium. Wessel Coster en Tom Visser (beiden 3x raak) waren de beste schutters.

Coach Neso Saponjic: ,,Het meest trots ben ik op die gasten omdat ze vanuit een  kansloze positie zijn teruggekomen naar een gelijkspel. Het is voor ons een gewonnen punt als je kijkt naar de hele wedstrijd. Met deze instelling heb ik alle vertrouwen in de strijd met Swift zaterdag.”

Stand play-down (incl. bonuspunten): Quintus 2-8, Tachos 2-6, Hellas 2-2 en Swift 2-2.

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

HELLAS NEEMT AFSCHEID VAN FRED MICHIELSEN, NICO STET ZET EINDSPURT IN