HANDBALSTERS HELLAS BEGINNEN STERK IN PLAY-OFFS

Den Haag – De handbalsters van Hellas leverden in de eerste wedstrijd van de play-offs in de kampioenspoule een voortreffelijke prestatie. De ploeg van interim-trainer/coach Fred Michielsen klopte met overtuiging Westfriesland/SEW met 27-22. Bij de rust was het 14-9 voor de thuisclub, die weer kon beschikken over gangmaakster Celine Michielsen.

Vorige week nog verloor Hellas in de laatste wedstrijd van de reguliere competitie met 26-20 van datzelfde SEW. Dit keer waren in Den Haag de rollen duidelijk omgekeerd. Voor eigen publiek was Hellas in alle opzichten de betere ploeg. SEW had in de aanloop naar het seizoen aangegeven voor de prijzen te willen spelen. Hellas daarentegen had zichzelf minder druk opgelegd. Door alle blessures en de trainerswisseling wilde de Haagse club er een soort overbruggingsjaar van maken. De vijfde plaats na de reguliere competitie werd als voldoende beschouwd.

In de play-offs wilde Hellas vooral vrijuit spelen zonder de druk van het moeten presteren. Tegen SEW lukte dat voor coach Michielsen en zijn vrouwen prima. Met de sterk spelende Talisa Groen als aanjaagster en de goed keepende Sanne Leenders had Hellas de hele wedstrijd het initiatief. Aanvankelijk ging de score nog gelijk op, maar in de laatste fase van de eerste helft sloeg de thuisclub het beslissende gaatje. Van 9-8 werd het in de laatste zeven minuten 14-9 bij de rust.

In het tweede bedrijf hield Hellas met degelijk spel die marge overeind. Na een kwartier was het 21-17 en in de resterende speeltijd bouwde de Haagse ploeg de stand zelfs nog uit naar de 27-22 eindstand. Door dit resultaat en het verlies van Quintus tegen Dalfsen doet Hellas toch weer gewoon mee om de bovenste plaatsen.

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

HELLAS EN QUINTUS DOOR NAAR KWARTFINALES VAN BEKER