HANDBALSTERS VAN HELLAS SLUITEN MET GOED GEVOEL AF

Den Haag – De handbalsters van Hellas hebben op de slotdag van de nacompetitie op een waardige manier afscheid genomen van de supporters. In een aantrekkelijk kijkspel klopte de ploeg van trainer/coach Erik van der Wel met 33-21 Kwebbel/E&O. Een wedstrijd, die vooral ook in het teken stond van het afscheid van Kirsten van Vliet, Marlen Arroyo en Jolanda Boks.

Voor de Haagse eredivisieclub eindigde het seizoen zodoende toch nog in een vrolijke stemming. Het was een zware competitie, die gepaard ging met veel hobbels. De ploeg kreeg te kampen met blessures en ook verdween midden in het seizoen spelbepaalster Sarah van Gulik naar de Duitse competitie. Ondanks die tegenslagen plaatste Hellas zich knap voor de kampioenspoule. Dat het daarin geen potten zou kunnen breken, lag bij voorbaat al voor de hand.

Coach Van der Wel: ,,Dat mochten we ook niet verwachten. We wilden de play-offs vooral gebruiken om nog een serie goede wedstrijden te spelen. Om te laten zien dat we wel degelijk goed kunnen handballen. Dat is gelukt, want de laatste wedstrijden hebben we een sterke indruk achter gelaten. Ook wilden we de nacompetitie gebruiken om vast te oefenen voor volgend seizoen. Speelsters uitproberen en wat variatie te brengen in de systemen. Ook dat is gelukt.”

Hellas speelde dit seizoen dus niet mee om de prijzen. ,,Maar”, aldus Van der Wel, ,,dat is helemaal geen ramp. Het team waarmee we aan de slag zijn gegaan, heeft het ondanks alle tegenslag prima gedaan. Meer mochten we niet verwachten. Natuurlijk had ik op meer gehoopt. Daar ben ik ambitieus genoeg voor. En we hebben ook geprobeerd dat eruit te halen. Maar er zat gewoon niet meer in. Daar moet je als trainer dan ook vrede mee hebben.”

Tegen E&O bleek weer eens, dat een gemotiveerd Hellas moeilijk af te stoppen is. De aanvalscombinaties werden vlot uitgevoerd met een uitblinkende Kirsten van Vliet (11 doelpunten) en ook de verdediging functioneerde heel behoorlijk. Al snel was duidelijk, dat de Drentse opponent geen kans zou hebben tegen dit Hellas.

De prima prestatie werd na het laatste fluitsignaal gevolgd door de huldiging van de vetrekkende speelsters Kirsten van Vliet, Jolanda Boks en Marlen Arroyo. Zij hebben in de voorbije jaren hun steentje ruimschoots bijgedragen aan de prestaties van de Haagse club. Zonder deze drie krachten, maar mét aanwinst Celine Michielsen (ex Nieuwegein) zal Hellas de stijgende lijn volgend seizoen moeten voortzetten.

Van der Wel: ,,We houden een sterke ploeg over met een aantal jonge talenten. Celine is daar één van en we zijn erg blij met haar komst. Zij is een welkome versterking. We hebben nog een enkele speelster op het oog. Mocht dat lukken, dan gaan we ons de komende maanden met een goed gevoel voorbereiden op de nieuwe competitie.”

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

EK-Pool!!