Hans van Dijk volgt Giovanni Voskuil op bij Hellas

De heren van Hellas doen het goed dit seizoen. Met nieuwe trainer Voskuil is er meer plezier, snelheid en dynamiek in het spel gekomen, waardoor ze sterker zijn gaan spelen. Afgelopen week heeft Voskuil de club aangegeven dat hij met pijn in het hart heeft besloten om te stoppen als trainer/coach. Drukke werkzaamheden met zijn eigen bedrijf zijn niet meer te combineren met het vele malen trainen. Hij onderschrijft de ambitie van Hellas om Beneliga te spelen en beseft dat dat alleen mogelijk is als de trainer in principe bij alle trainingen aanwezig is. Een lastige beslissing voor Voskuil, zeker omdat de ploeg onder zijn leiding een stevig fundament heeft gelegd voor het zetten van een volgende stap.

Voorzitter Anneke van Zanen-Nieberg betreurt zijn vertrek. “Giovanni heeft veel spelplezier en goede resultaten gebracht. Maar wij willen als club graag die volgende stap zetten. Dan getuigt het van klasse als een trainer ruimte maakt om deze ambitie te realiseren.” Om in de open gevallen plek te voorzien heeft de sectie top in de personen van Ton Groenland en Richard van den Burg afgelopen week snel gehandeld. Zij hebben Hans van Dijk bereid gevonden om met veel enthousiasme de plaats van Voskuil over te nemen. Van Dijk neemt zijn huidige assistent Remco Jacobs mee. Bart Uijtdebroek, Arold Holman (beiden keeperstrainers) en Jeroen Coster (fysiotherapie) blijven onderdeel uitmaken van de technische staf van Hellas.

Hans van Dijk is momenteel nog trainer/coach van HV Houten, waar hij 7 jaar actief is geweest in die functie. Hij is meermalen kampioen geworden met de ploeg uit Houten. Als speler was Van Dijk onder meer actief voor Aalsmeer, Tachos, Swift Arnhem, het Belgische Neerpelt en speelde hij 5 jaar in het Nederlands team. Van Dijk ziet het als een mooie uitdaging om bij Hellas aan de slag te gaan. “Hellas is een goede club met een fantastische jeugdopleiding. Dit blijkt wel uit het feit dat de mannenteams van de A, B en C-jeugd dit jaar op het NK actief zullen zijn. Ik onderschrijf de ambitie om met deze groep de stap naar de Beneliga te gaan maken. Er ligt een goede basis, van daaruit wil ik de volgende stappen zetten. Ik zie graag dat het team kracht uitstraalt en tot het gaatje gaat om elke wedstrijd te winnen. Daarbij is zeker gelegenheid om de Hellas-talenten uit de jeugd ruimte te geven om zich verder te ontwikkelen. Ik zie ernaar uit om met deze groep aan de slag te gaan.”

Presentatie 'jongeren en alcohol' bij Haag Atletiek - 13 april
Handbalsters Hellas ingeslapen op het kussen van de roem