HELLAS EN QUINTUS (V) ONVERWACHT ONDERUIT; VELO NAAR VIERDE PLAATS

Twee regioploegen zorgden voor een onaangename verrassing. De mannen van Hellas verloren in Arnhem van de thuisclub met 31-30 en de vrouwen van Quintus stelden teleur met de 24-23 nederlaag in Eindhoven tegen debutant PSV.  Venéco/VELO zette de stijgende lijn door en won met 28-25 van V&L. De vierde plaats is de fraaie beloning.

HELLAS

De Haagse koploper redde het dus niet, maar eigenlijk was het niet eens zo’n grote verrassing. Arnhem werd lange tijd geteisterd door blessures, maar de laatste wedstrijden is het team van coach Pascal Lukassen prima op dreef nu iedereen weer zo’n beetje fit is. Houten ondervond dat al eerder en nu moest ook Hellas eraan geloven.

Coach Joris Witjens van de Hagenaars was dus niet eens zo teleurgesteld: ,,We wisten vooraf dat het lastig zou worden tegen Arnhem. Eigenlijk staan ze te laag voor de kwaliteit die ze hebben. Dat neemt niet weg, dat wij veel moeite hadden om weer uit de startblokken te komen. We speelden te slordig en hadden moeite om onze afspraken na te komen. De volledige focus op de wedstrijd ontbrak.”

Hellas bleef lang in de buurt van de thuisclub en in de slotfase leek de partij nog in het voordeel van de Hellenen te kantelen. Witjens: ,,Maar uiteindelijk hebben we toch terecht verloren. Het was bij ons gewoon niet goed genoeg. Dat is jammer, maar het zet ons ook weer met beide benen op de grond. We gaan deze week snel over tot de orde van de dag en ons herpakken voor de volgende belangrijke wedstrijden”

Storm Bolman keepte een prima wedstrijd en ook Twan Klompé was goed op dreef in een ploeg die verder matig presteerde.

COMPETITIE BEGINT MET REGIOKRAKER HELLAS TEGEN WHC/HERCULES